Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av CleanUpGuy
Hej,

Jag heter Joachim och kallas för "Jocke", jag är ny här på forumet så tänkte presentera mig själv lite.
Min farsa jobbade tidigare på Volvo, så har varit intresserade av Volvo enda sedan jag var 5 år gammal.

När jag var 14 år köpte jag en Land Rover som jag jobbade med, och bytte ut mot en annan Land Rover.
Sen blev det dags för A-traktor så sålde Land Rovern och köpte en laserblå Volvo 744, kapad A-traktor.
99% av alla A-traktor är olagliga, och det var även denna. Den hade dubbla lådor, men var 4an i bakre lådan
och 1an samt 2an på främre lådan, så gick fortare än 30km/h. Den hade en B230A, alltså förgasar motor
som gick helt bra för att vara förgasare.

För en vecka sedan så sålde jag den, och köpte en okapad Volvo 744 A-traktor, den har en väldigt bränslesnål
B230F motor. Dock så har den fel bakaxel, så det är fel utväxling och bilen kräver mera varv än vanligt. Jag
ska byta ut axeln mot en slungdiffad 940 bakaxel.

Men här är lite bilder på min gamla (blåa) och min nuvarande (röda) A-traktor.

Bild
Bild
Bild
Bild

Ska dock inte satsa lika mycket på min nuvarande A-traktor, för om ett år är det dags för personbil, och min första bil ska såklart
bli en Volvo 744 ;)

Kommer uppdatera lite här ibland när jag gjort något på epan.

Mvh, Jocke
Användarvisningsbild
av Nexus
Den röda såg ju betydligt trevligare ut. Köp en lucka till bogseröglan fram tack samt kompletera med add-on fram :-)-)
Användarvisningsbild
av Nexus
trevligt sen lacka backspeglar, byta sidoblinkers ,960 kåpor till handtag och bort med volvo emblem på skärmarna :P

Slänger in en fråga och hoppas att den[…]

230fk går snålt

Skulle tro det är 984 box jag har Ok, jag t[…]

Går ryckigt vid jämn lite gas

Hej! Har en Volvo V70 2009 med D4204T som har g&ar[…]

Nope, tar man BE nu så är högst[…]