Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Klickade hem lite färg för att fixa till förarstolen :) Räckte dock till hela inredningen så nu inga fula torrsprickor och äckelpäckel märken. Låter bilderna tala för sig själv :)

Före och efter
Bild

Före och efter
Bild
Eirike93 skrev:Jäklar vilken skillnad!
Hoppas det håller länge också :)
Tack
Jo får hoppas på det :)

Nexus skrev:vad är det för färg? vart köper man? bara spraya på eller hur fungerar det?
torbjorn_75 skrev:Det vill jag gärna veta också. :P
Kan inte sidan i huvudet, men produkten heter scuffmaster. Så får man leta upp om de har din bilklädsel i sitt datasystem jag hade tur att hitta s70R-98 vilket va samma :)

Jag köpte nått start kitt, då ingick en specialsvamp, lite extra färg så man kan tona så det blir exakt rätt färg, samt ett glansmedel så sätet blir lika blankt som resten om man inte målar allt. Eller rengör noga som jag gjorde med alla förutom förarstolen som va värst. Borde skrubbat bort smutsen med nagelborste. Släpper det så är det bara att göra om :)

När färgen torkat så blir den väldigt matt och fin med dock lite stel så fläska på ordentligt med ett bra läderbalsam. Rekomenderar en från Hööks ridsport eller va fan dom heter, gjord för sadlar. Billig va den med och håller antagligen längre en bilen då de va dryg. Tur att man har en syster som rider så den fanns hemma. slapp man gå in där som ett fån :) förarsätet ser väldigt blankt ut men det är för att balsamet va ny applicerad :D

Smetade på som fan nu har det nog torkat in. Finns en nackdel... Hela bilen luktar gammel båt (tjära) Men va fan sätena är mjuka :D

Edit: http://www.liquidleather.com/scuffs.htm Där har ni den :) 180kr hem i brevlådan känns överkomligt :)
Bytte drivknuts damasken förut, glömde givetvis ta bild men allt var kladdigt och jag små grinig på låsringen.. så inte mycket att se. Tillslut gick det iallafall ock bilen knarrar inte längre när man svänger fullt vänster i låg fart.

Släppte på länkarmen samt en bult i fjäderbenet så man kunde vinkla er spindeln. Märkte fjäderbenet så den hamnade exakt rätt igen vilket den antagligen gjorde, men ska man göra en hjulinställning ändå? Ska snart byta fjäderben fram så kanske lika gärna kan ta det då? :)
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
Bromsok kärvar

Inte helt ovanligt att det blir hål på[…]

Acproblem Volvo 940 -98

Funderar lite på risker med att åka […]

. Nån som har tips för vänster si[…]

Har tyvärr ingen multimeter.