Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av RaggeNo1
Hej!

Tråden gäller min 855 GL/SE -94, den kommer att vara mitt rullande projekt då det är min vardagsbil.
Skicket på den är väl sådär utvändigt, men nästan nyskick interiörmässigt.
Bilen har idag rullat ca. 19500mil.

Jag vet inte ännu vilket stuk jag vill ha, men stilrena och enkla bilar faller mig i smaken.

Jag var oxh köpte mig ett par fälgar.
16" ACE Diva, dock fel ET så jag kommer få valsa framskärmarna så fort jag hittat en rostfri högerskärm.
Bild
Bild

Sen blev grillen svart.
Bild

Sen hängde jag upp kofångaren. Alla fästena till detta kostade hutlösa 2200kr på Volvo. Ja, jag kapade av röret i rimlig längd ;)
Bild

Och idag blev framlysena gula. Det ska på röktonad toning sen istället.
Bild

Planerna för bilen är en sänkning, valsade framskärmar, takvinge, lätt toning av rutor samt några saker ni får se under byggets gång.
av SEpaket
Den är fin, vita 850 är rätta takter.
av SEpaket
Vitt är en bra färg, lätt att hålla rent på sommaren, i alla fall.

Om du vill bli avundsjuk har du bilder på mina nya skärmar nu.
Användarvisningsbild
av RaggeNo1
SEpaket skrev:Vitt är en bra färg, lätt att hålla rent på sommaren, i alla fall.

Om du vill bli avundsjuk har du bilder på mina nya skärmar nu.

Japp, men min skulle behöva en rejäl omgång med en polermaskin.
En massa oljiga avtryck, flugor och annat skit som jag inte får bort vid vanlig tvätt.

Ja, lite avis är man allt ;)
Hittills har jag inte gjort något med bilen.

Ska i dagarna byta till mig en vinge med bromsljus.
Så fort jag bytt kommer det bilder på renoveringsarbetet av vingen.
Nu när bilen är bes. så tänkte jag slänga på sänkningen och valsa framskärmarna så att man kan få på sina finfälgar igen.

Jag har lite planer på att lacka lite smådealjer som kan ge ett finare helheltsintryck, så fort det är gjort kommer det bilder.
Användarvisningsbild
av RaggeNo1
Det blev lite gjort på lunchen idag.
Är ju egenföretagare (fotograf med egen studio) så jag flexade lite för att det klart ;)
Listerna som går bredvid vindrutan var slitna och färgen hade flagnat, så jag målade dem =)

Bild
Bild
av SEpaket
Snyggt! Jag var lite lat... Mina lister började bli dåliga och då skaffade jag nya och bytte istället. Det blir ett otroligt lyft när listerna är fina!
Användarvisningsbild
av RaggeNo1
Har idag smidit lite planer om plastidip på sidolister, kofångare och andra smådealjer för att få en "röd tråd" med mattsvarta detaljer.

Jag älskar mattsvart ;)

Sen har jag en fråga till alla biltvättsexperter.
Jag har en massa fingeravtryck med olja, fettfläckar och flugor.
Vad är det bästa tipset ni kan ge mig?
Bilen är väldigt matt i lacken så jag ska gå över den med polermaskin och Meguieras lackrenoveringskit.

Jag är även på jakt efter andra fälgar. Jag vill helst byta de jag har, ACE Diva 16" med en säsong gamla gummi.
Är här någon som har fälgar med rätt ET för en 850 och vill byta? Hör av er!

Slänger in en fråga och hoppas att den[…]

230fk går snålt

Skulle tro det är 984 box jag har Ok, jag t[…]

Går ryckigt vid jämn lite gas

Hej! Har en Volvo V70 2009 med D4204T som har g&ar[…]

Nope, tar man BE nu så är högst[…]