Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Ett litet tips, Rengör silen från tråget NOGA! Sätt gärna dit nya o-ringar också så håller den många år till utan problem :twisted:
Nexus skrev:Trevligt här händer det grejer. Ring kolla med kromteknik. De brukar inte vara omöjliga mot lite fikabröd vad jag hört :P
Har ni fordonsgymnasium i katrineholm?
Jajemen, får inte ligga på latsidan ;) Ska ringa nu i veckan efter jag vart iväg på studentkryssning!
Ja det har vi, Fordon och transportprogrammet på Duveholmsgynasiet (Katrineholms Tekniska College) men tiden där börjar sina ut, håller på och söker jobb för fullt :)
Kompe skrev:Ett litet tips, Rengör silen från tråget NOGA! Sätt gärna dit nya o-ringar också så håller den många år till utan problem :twisted:
Tack för tipset, alla packningar till hela motorn är nu införskaffade så allting kommer bli rent och funktionellt! :D
Hej på Er igen!
Nu var det länge sedan jag posta något här på forumet och detta icke pga att jag varit lat utan jag har haft fullt upp i vardagen eftersom jag går sista året på fordons teknisk linje så är det mycket grejer som ska göras nu på vårkanten/sommaren. Jag har dessutom haft praktik 3 veckor i Tyskland så det har varit väldigt mycket förberedelser med alla papper mm och det var lika mycket pappersarbete efter resan, har även gjort mitt slutprov i skolan och nu mera är jag en "Certifierad bilmekaniker" då jag klarade provet! :D
Nog om det, här kommer en liten update av det som hänt i mina garage!

Jag och mina medarbetare på projektarbetet har bl a Mira-fräst ventilsätena till topplocket.
Bild

Resultatet på toppen.
Bild

Nu är motorn helt färdig och så här ser den ut! Så vacker <3
Bild

Grenröret kan man slänga i sjön för det förstör hela helheten men Ni ser ju hur blankt motorn skiner. :D
Bild

Jag har även fortsatt med rostlagningen av 242:an!

Både inne och yttertröskel är bortskuren för att göra plats för ny färsk ekonomiplåt!
Bild

Hoppas Ni kommer fortsätta följa projektet men kommer kanske inte uppdatera varje vecka pga tar snart studenten! ;)
Lucif3r skrev:Fifan, tänk den som hade tillgång till sånna där lyxgrejer. :roll:
Det är en underbar fördel om man vill hålla på med bilar, vilket jag är glad att ha. Det blir många slitsamma timmar i garagen men det äre värt! :D
Hur går det med dina T5:or? :)
Nexus skrev:snygg motor, du kunde ju blästra grenröret så är det fint några minuter tills motorn blir varm :wink:
Tack, den blev kanon, haha ska nog överväga det :P
Går ryckigt vid jämn lite gas

Hej! Har en Volvo V70 2009 med D4204T som har g&ar[…]

Nope, tar man BE nu så är högst[…]

Kolla på insidan av fälgen om där […]

Slänger in en fråga och hoppas att den […]