Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

av FPSweden
Fick igår en sketen Volvo 855 2.0 turbo 1996 av min svärfar. Den har lite diverse fel som t.ex: Trasiga lyktor, lampor, oljeläckage, för hög tomgång, för hög co-halt, ch-halt etc.

Bild

Bild

Har ni nåt tips på hur jag kan förbättra utseendet på bilen?

MVH
av Eirike93
Allt som är gratis är gott :)

Tvätta den, på med V90-torkare bak, V70-lyktor bak, gärna ett par snygga fälgar också :)
av FPSweden
Eirike93 skrev:Allt som är gratis är gott :)

Tvätta den, på med V90-torkare bak, V70-lyktor bak, gärna ett par snygga fälgar också :)
Passar V70-lyktor på den här bilen?
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Bakdelen är identiskt mellan 855 och V70, så allt där passar rakt av mellan dom 2.
Fram kräver lite mer modifieringar för att få på fronten, men en 850 R-front räcker gott och väl.

Sen en V90 torkare (behöver modifieras, hålet är för litet och den slår emot vingen) eller en V70N torkare bak, XC-grill, rejäl tvätt och rekond, S/V70 handtag på dörrarna (låskolven passar ej, så måste du ha nyckel köp handtag med tillhörande nyckel, finns även kåpor att köpa som du bara sätter över 850-handtagen, men dom kostar typ lika mycket som riktiga s/v70 handtag), samt antingen lacka eller byta bakluckehandtaget till V70 (dom ser likadana ut, förutom att 850 ej är lackat och har lite annan plast i sig).

Sen kommer bilen se betydligt trevligare ut :-)-) Och det är inte speciellt stora kostnader vi pratar om heller.
av FPSweden
En sak till.... Han startar inte? Inget fel på stiften, tändspolarna, har gnista å allt sånt. Nytt batteri etc. Tips?
Användarvisningsbild
av Nexus
skippa V90 torkare. Bara klumpig tycker jag sen har för många det. Tycker orginalet är smidig eller ta bort den helt :D
Startar inte...Får den bensin?
av FPSweden
Nexus skrev:skippa V90 torkare. Bara klumpig tycker jag sen har för många det. Tycker orginalet är smidig eller ta bort den helt :D
Startar inte...Får den bensin?
Känner mig ganska dum... Det har jag inte kollat. :oops: Blir det första jag göra senare idag :D
av FPSweden
Farsgubben kom över med sin bil, så körde vi med start-kablar. Han har stått sen i januari och starta på en gång! Undra om svärfar bara gav upp :roll:

Har precis beställt en likadan av en lokal el[…]

Bilen ryker från motorn

Hej. Skulle starta bilen nu vid lunch och så[…]

Lyftare 2,4, B5244S4

Jag kollat upp en del. Original så tar Volvo[…]

740 som krånglar

Har röktestat motorn och det finns INGA luft[…]