Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

av Landin
Ännu en tråkig bildlös uppdatering men nu sitter den en värmekran i bilen... bara fläktmotståndet kvar då. Och listerna under lyktorna är lackade och klara, numer helt släta och hålfria. MÅSTE få tag på långa listen uppe på stötfångaren nu...
av Landin
Lucif3r skrev:Spacklade du eller krånglade du med plastsvetsing? :p
Jag provade att spackla, vilket som sagt funkar, som jag även sett funka efter drygt 10 år. Dock så var jag skeptisk mot spacklet jag använde då det var så svårhanterat. Hade aldrig gått att bara lägga igen hålet med spackel, men jag var riktigt överseriös så på baksidan är de eltejp :D så medans jag spacklade höll ja ett finger precis vid hålet så jag hade lite stabilare yta att spackla på så att säga, då gick de bra.
Sen lyxade jag till det med att sprutspackla hela listerna sen och slipa dom med 800 papper, så dom blev riktigt släta och fina, dock så tog jag bara första bästa sprayburk som fanns så just nu är listerna mattsvarta men det är inget man tänker på
av Landin
Lucif3r skrev:Ja, man lär ha någonting bakom hålen som stöd, annars är det som sagt svårt att få ett bra fäste med spacklet. Har för mig jag använde tejp och finger jag med :lol:
Känns som seriöst att spackla på tejp 8) men men, är ju bara två små plastlister, går ju alltid göra om om de nu mot förmodan skulle spricka eller så, känns dock som ett större problem att jag saknar listen på stötfångaren, för nu ser ju bilen riktigt stilren och proper ut, om de inte vore för att listeländet är borta... Men den är ju inte direkt gratis :/
av Landin
Lucif3r skrev:Den borde väl inte kosta mycket på en skrot?
Kollade lite snabbt och allt mellan 700 och lite över tusenlappen för långa listen, kostar lite väl 1500 ny, så just därför är jag utan list tills jag hittar nån som skrotar en 940 och kan tänka sig avyttra listen för betydligt mindre pengar
Shims under "bladfjäder"

På Sweedspeed är det några som by[…]

Kör Ctek Njord med lastbalansering

Två lambdasonder på 65k / 26år, […]

Tjosan! Gammal tråd med aktuellt problem. Al[…]