Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

av kbm021
Tänkte jag kan bjuda på 2 bilder som jag har liggandes på datorn. Bilderna är ca 1 månad gamla.

Bild

Bild

Mvh
Användarvisningsbild
av Nexus
älskar bara fälgarna. JP made in Eskilstuna 8) Men däcken ser nästan för låga ut på stora bilen.
Undra hur den hade tett sig med hellackade stötfångare.
Snygg bil :D
av kbm021
Ja bak ser det lite för stort ut, men har planer på coilovers så låter det vara tills nästa sommar. :) Jag har tänkt den tanken jag också nexus, även sätta dit s90 dörrlisterna som är helt släta.

Här kommer en uppdaterad bild från idag. Plastidip lackad grill i vitt (smaken är som baken) samt h4 lemon halvljus och h3 lemon dimljus Bild
av kbm021
Lucif3r skrev:Helvita bakljus och lacka V90 armen svart skulle se bra ut... Eller iaf mer enhetligt,
Hellacka stötisarna ska du nog inte göra. Därimot classiclacka skulle se bra ut.
Har tänkt på helvita baklysen men är tveksam dock. V90 armen får du förklara mer exakt vad det är? :D
Vita lister på dörrarna vore däremot snyggt kan jag tycka. Får se var det slutar. :) Stötfångarna får jag se vad jag gör med, stör mig inte att dom är svarta, en klarare svart färg på dom skulle däremot se bättre ut itstället för den plastiga locken.
Användarvisningsbild
av Lucif3r
V90 armen, bakre torkararmen :wink: . Kallas oftast för "V90 arm" då den satt orginal på V90 (och 965 -95 och frammåt).
Som jag tänker så är ju bilen svartlackad från nedre rutlisterna och uppåt. Torkararmen sitter ovanför denna linje och således skulle se bättre ut i svart.
Jag tänker detsamma om stötfångarna, Midjelisterna och det svarta på stötisarna går som i en linje runt hela bilen. Det bryter av på ett hyffsat* sätt.
Bakljusen sitter i linje med det vita, ovanför midjelisterna men under rutlisterna.

Det skulle se mycket mer genomtänkt ut då.

Sen bör du skaffa V90 baklucke handtaget (samma historia som torkararmen), och lacka den vit.

*jag säger "hyffsat" då jag är jäkligt anti mot sånna här skumma färgkombinationer egentligen.

Det verkar vara förnuftiga beslut, säk[…]

Då känns det mycket lugnare, har t&au[…]

Dolda Vinkeln...

Jag svara mig själv här.... efter att ha[…]

Byta bromsok bak v50 d3 2012

Som rubriken lyder men min fundering är m&ari[…]