Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

av ALU
tjenare, jag har ett projektarbete nu innan jag ska gå ut skolan så jag valde att jag ska renovera/fixa upp en 240. Skulle gärna kunna ta en massa tips o.s.v om hur man gör visa saker som man aldrig har gjort tidigare. Kan börja med några viktiga saker:

¤ vindrutan är det en spricka på förar rutan som inte kommer att godkännas av bilprovningen så den måste bytas ut. Har pratat med några som meckar med bilar och vissa säger att det är riktigt svårt att få lös en vindruta över att man ska använda en viss tråd för att kunna få lös limmet, andra säger att det bara var att ta lös listerna och vad han nu mer sa som jag glömt??? Hur tar man lös en vindruta på lättaste sättet och vad använder man för lim?

¤ växellådan är ganska slutkörd, svårt att få in 1:an och 2:an och kompisen prövade att köra den igår genom att sladd och han lyckades få kopplingen att slira nu på bilen när man kör så det är väll lika bra att man byter växellåda på den. det är en 5 petad och nu har jag hittat en växellåda med overdrive och undrar om det är lika bra om man ska köra med en overdrive? skriv vad ni tycker.

¤servostyrningen funkar inte, går tungt att styra men ratten går tillbaka av sig själv när när man släpper på ratten så jag undrar om ni vet vad felet kan vara?

¤ också rost, något så fruktansvärt mycket (tycker då jag) rostskadad den bilen är i karossen och vissa andra ställen. tänker om man ska få den att se bättre ut genom att måla om eller något efter som att lacka kommer att bli alldeles för dyrt för mig. Har ni något smart och billigt knep/färg alternativ för att få den att se bättre ut???
Användarvisningsbild
av Lucif3r
M46(overdrive) brukar knappen till overdriven kunna ge upp och hoppa ur lite när den känner för det, annars funkar dom väl bra.
M47(5-petad) har en rätt svag femma, vilket iofs inte påverkar normal körning...
Ska du trimma och hämta massa hästar så kör du varken med M46 eller M47 ändå.

Servostyrningen kan ju vara vad som helst med den infon du angav... Några exempel: Läckage, trasig pump, trasig rem, slut på olja etc etc.

Ska du inte fixa rosten kan du likagärna låta den vara helt och hållet. Ha på massa färg, rostlösning, osv utan att faktiskt ta vid rosten gör bara att den sprider sig fortare.
Har du tillgång till svets - använd den! Lite ny plåt, en svets, en vinkelslip och ett par sprayburkar är varken dyrt eller speciellt komplicerat.
Har du inte tillgång till svets så finns det väl ett "alternativ" till, som med lite tur kan hålla i något år, och det är glasfiber.
Kapa bort all skadad plåt, ersätt med glasfiber, slipa tills du spyr, avsluta med lack.
Dolda Vinkeln...

Har nu kört vår S90 T5 MY18 (Inscriptio[…]

Det verkar vara förnuftiga beslut, säker[…]

Jag har hört det går att ta bort den […]

740 som krånglar

Hej Har röktestat motorn och det finns INGA l[…]