Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Roger: Tack ska du ha! :D Ja det är jag :)

Päpplet: Torkarna är numera borttagna då de fastnade i ögonlocken, ska få tag i nya lister där nere och spackla igen hålen samt måla dem vita :)

Nexus: Tack, hittade även sladdar och relä till extraljus i bilen vilket gör det extra sannolikt :) Konstigt bara att man inte kopplar ljusen tillsammans med helljuset istället..
DIn bil väcker minnen från gamla tider. Hade samma modell, men en -88 gråmetallic. Bilen gör sig nog bäst original. Är det inte för mycket rost på den kanske motivationen ökar att försöka få den i nästan originalskick? Knappen är mycket riktigt som Nexus påpekar till extraljus. Hade en likadan knapp i min bil.
Ett tips: till mittkonsolen fanns på min tid en sk. taxikonsol med dubbla DIN-uttag för ljudanläggning och taxiradio. Jag hade en sådan i min bil eftersom radio/kassett och CD-spelare var två separata enheter på den tiden. Dagens dubbel-DIN apparater borde göra sig bra i mittkonsolen. Man får dock flytta något relä genom förlänga anslutningarna med ledningar.
Camel skrev:DIn bil väcker minnen från gamla tider. Hade samma modell, men en -88 gråmetallic. Bilen gör sig nog bäst original. Är det inte för mycket rost på den kanske motivationen ökar att försöka få den i nästan originalskick? Knappen är mycket riktigt som Nexus påpekar till extraljus. Hade en likadan knapp i min bil.
Ett tips: till mittkonsolen fanns på min tid en sk. taxikonsol med dubbla DIN-uttag för ljudanläggning och taxiradio. Jag hade en sådan i min bil eftersom radio/kassett och CD-spelare var två separata enheter på den tiden. Dagens dubbel-DIN apparater borde göra sig bra i mittkonsolen. Man får dock flytta något relä genom förlänga anslutningarna med ledningar.

Bilen var 110% original när jag köpte den, har bara satt dit vita blinkers och ögonlock och handtagskåpor. Så den går att göra original på 15 minuter! Vill dock göra saker med bilen nu när rosten är vidgjord och när den blivit polerad och vaxad. Tråkigt att bara köra ju :( Går det fortfarande att få tag i en sådan mittkonsoll eller man blir tvungen att använda facket nedanför den befintliga radioplaceringen?
Shims under "bladfjäder"

På Sweedspeed är det några som by[…]

Kör Ctek Njord med lastbalansering

Två lambdasonder på 65k / 26år, […]

Tjosan! Gammal tråd med aktuellt problem. Al[…]