- ons 23 maj 2012, 00:25
#648090
Hej igen.
Bensinvärmaren som blir för varm.
Kan vara cirkulationspumpen som inte går. Har varit med om det felet med bensinvärmare då går dom först och stannar nästan direkt.
Teata när bilen är helt kall att ha bilen igån på tomgång med full värme på ikupen och sen slå på bensinvärmaren och se om den inte kommer att hålla igång då.
Ja 760 gillar mat :D tycker din låter rintigt sparsamm mot vad jag hört för historier om vad dom kan ta. Har en bekant som hade en peugot med prv 6 i och hans har jag kört och då visa den 1,5-1,8 vid lugn körning. Han sa att på samma körningar tankar han 1 gång i månaden med sin citroen c5 2,0 med peugoten tanka han 3 gånger.
Men du har den ju bara som fin bil då är det inte aå noga med vad dom vill äta :D
Hoppas det är cirkulationspumpen som är felet på din då blir det enklare att fixa den än att hålla på med själva värmaren.
Med vänlig hälsning,
Andis
Bensinvärmaren som blir för varm.
Kan vara cirkulationspumpen som inte går. Har varit med om det felet med bensinvärmare då går dom först och stannar nästan direkt.
Teata när bilen är helt kall att ha bilen igån på tomgång med full värme på ikupen och sen slå på bensinvärmaren och se om den inte kommer att hålla igång då.
Ja 760 gillar mat :D tycker din låter rintigt sparsamm mot vad jag hört för historier om vad dom kan ta. Har en bekant som hade en peugot med prv 6 i och hans har jag kört och då visa den 1,5-1,8 vid lugn körning. Han sa att på samma körningar tankar han 1 gång i månaden med sin citroen c5 2,0 med peugoten tanka han 3 gånger.
Men du har den ju bara som fin bil då är det inte aå noga med vad dom vill äta :D
Hoppas det är cirkulationspumpen som är felet på din då blir det enklare att fixa den än att hålla på med själva värmaren.
Med vänlig hälsning,
Andis