Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

av Andis
Hej igen.

Bensinvärmaren som blir för varm.
Kan vara cirkulationspumpen som inte går. Har varit med om det felet med bensinvärmare då går dom först och stannar nästan direkt.
Teata när bilen är helt kall att ha bilen igån på tomgång med full värme på ikupen och sen slå på bensinvärmaren och se om den inte kommer att hålla igång då.

Ja 760 gillar mat :D tycker din låter rintigt sparsamm mot vad jag hört för historier om vad dom kan ta. Har en bekant som hade en peugot med prv 6 i och hans har jag kört och då visa den 1,5-1,8 vid lugn körning. Han sa att på samma körningar tankar han 1 gång i månaden med sin citroen c5 2,0 med peugoten tanka han 3 gånger.

Men du har den ju bara som fin bil då är det inte aå noga med vad dom vill äta :D

Hoppas det är cirkulationspumpen som är felet på din då blir det enklare att fixa den än att hålla på med själva värmaren.

Med vänlig hälsning,
Andis
av snusarn
Andis skrev:Hej igen.

Bensinvärmaren som blir för varm.
Kan vara cirkulationspumpen som inte går. Har varit med om det felet med bensinvärmare då går dom först och stannar nästan direkt.
Teata när bilen är helt kall att ha bilen igån på tomgång med full värme på ikupen och sen slå på bensinvärmaren och se om den inte kommer att hålla igång då.

Ja 760 gillar mat :D tycker din låter rintigt sparsamm mot vad jag hört för historier om vad dom kan ta. Har en bekant som hade en peugot med prv 6 i och hans har jag kört och då visa den 1,5-1,8 vid lugn körning. Han sa att på samma körningar tankar han 1 gång i månaden med sin citroen c5 2,0 med peugoten tanka han 3 gånger.

Men du har den ju bara som fin bil då är det inte aå noga med vad dom vill äta :D

Hoppas det är cirkulationspumpen som är felet på din då blir det enklare att fixa den än att hålla på med själva värmaren.

Med vänlig hälsning,
Andis
Jag har bara fått d förklarat för mig av tidigare ägare att den blev för varm så färgen på torpedplåten bubbla sig..
och då jag inte använder bilen då d e kallt ute så låter jag nog bli å pilla på den i onödan.

Men tack för info om vad som kan va fel, skall kika på d om d blir aktuellt.
Oj.. va duktig man varit på att uppdajta här då , fast åandra sidan e det inte så mycket som har hänt.
Har blitt lite lat så jag lämna in bilen för byte av skivor, ok, bromsslangar, och d däringa dammskydden bak
så nu e det pinfärskt i bak iaf.
White skrev:Jasså!
Du fuskar genom att lämna bort arbetet... :lol:

(Så har faktiskt jag med gjort i bland när tid och ork inte räcker till, då får Volvoverkstaden rycka in.) :wink:

Hur som haver så misstänker jag att du fick ett helt annat "bett" i bromsarna nu?
Man blir lite latare på äldre dar... :wink: :-O)
ne... tror att bromsarna nog behöver en omgång luftning men inte orkat ta tag i det ännu :oops: :roll:
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8

Slänger in en fråga och hoppas att den[…]

230fk går snålt

Skulle tro det är 984 box jag har Ok, jag t[…]

Går ryckigt vid jämn lite gas

Hej! Har en Volvo V70 2009 med D4204T som har g&ar[…]

Nope, tar man BE nu så är högst[…]