Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av ~Kalle~
En riktig snåljåp :P Är väl inte så förtjust i riskokare men honda har ju fina motorer :)

/Kalle
Användarvisningsbild
av crumpets
Kan inte påstå att jag heller är särskilt förtjust :roll: Men den stannar tills plånboken blir lite tjockare(dvs nästa år) 8)
Användarvisningsbild
av crumpets
Ugh. Idag kände båda bakre skruvarna på skyddsplåten under motorn för att lossa.... Det säger skraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaap när jag åker, upptäckte det när jag skulle åka till träning så jag hade inte tid at fixa det. Nu får den stå så och skämmas.

Den totalt obefintliga ljuddämpningen gör att skrapet låter precis som nån satt inuti bilen och gjorde det :shock:
Den stackars civicen fick stå under vintern, men nu till våren har den fått ett nytt syfte i livet: transportera min flickvän.

Jag insåg för bara en månad sedan att den ju inte servats på cirkus två år, så kan det ju inte få vara. Således inhandlades olja, filter, samt ett luftfilter.

Gissa om jag blev förvånad när jag upptäckte att en ekorre inrett luftburken som lager för ekollon :shock: Ångrar bittert att jag inte tog en bild, men chocken fick mig att ösa ur allt direkt som det upptäcktes.
I luftburken låg det PACKAT med uppätna ekollon samt en hel del eklöv som ombonad. Det var inte utan att jag väntade mig att finna en liten skara ungar där när jag grävt djupt nog.

Vidare till oljan måste jag medge att jag har en guldmedalj i uselt ingenjörsskap att dela ut. Nu förstår jag varför min chef ville låta mig praktisera i verkstaden några veckor.

Bild

Oljefiltret är faktiskt inklämt BAKOM drivaxeln...

Bild

För att komma åt det fick man sträcka in armen mellan avgasrör och drivaxeln utan att bränna sig på oljetrådet medan man skruvade.... Fullkomligt jävla vansinnigt. Jag avundas inte hondas mekaniker...

Efter mycket om och men och ett antal aj så var dock allt bytt och fint.

Slänger in en fråga och hoppas att den[…]

230fk går snålt

Skulle tro det är 984 box jag har Ok, jag t[…]

Går ryckigt vid jämn lite gas

Hej! Har en Volvo V70 2009 med D4204T som har g&ar[…]

Nope, tar man BE nu så är högst[…]