- tis 10 jul 2012, 21:31
klöverkalles 245 AKA "klövern"
jag är ny här på detta forum och jag är finlands svensk. altså en finne som har svenska till modersmål.
många kanske redan har sett dessa bilder.
bilen i sig är en 245 från 81 med B19A och M45 högst troligt en DL för den har svarta midjelister
jag slänger in några bilder på min fin/projekt/busbil
bilder från när den skaffades

och så är det ju såhär att jag hade planerat att göra mig en busbil, en 245 skulle jag ha och sugtrimmad skulle den vara så jag började trimma motorn som var i bilen, en B19 :twisted:

kapa ur för ett större

nytt avgasrör blev det också

"ny" vs gammal

såna måste man ju ha

visste ju inte vilket bränsle system jag skulle använda så jag tänkte liksom så att jag bygger för ett k-jet och när jag trötnat på det så kan jag enkelt bara plugga in ett ms eller liknande

ny motor på kommande(bara man skulle vara pigg efter jobbet)
blir en B200.
skall det vara smalblock så skall det. :twisted:
veven vart för balansering

på svänghjulet var det en heldel som var för mycket

kommer uppdatera efter hand
jag är ny här på detta forum och jag är finlands svensk. altså en finne som har svenska till modersmål.
många kanske redan har sett dessa bilder.
bilen i sig är en 245 från 81 med B19A och M45 högst troligt en DL för den har svarta midjelister
jag slänger in några bilder på min fin/projekt/busbil
bilder från när den skaffades

och så är det ju såhär att jag hade planerat att göra mig en busbil, en 245 skulle jag ha och sugtrimmad skulle den vara så jag började trimma motorn som var i bilen, en B19 :twisted:

kapa ur för ett större

nytt avgasrör blev det också

"ny" vs gammal

såna måste man ju ha

visste ju inte vilket bränsle system jag skulle använda så jag tänkte liksom så att jag bygger för ett k-jet och när jag trötnat på det så kan jag enkelt bara plugga in ett ms eller liknande

ny motor på kommande(bara man skulle vara pigg efter jobbet)
blir en B200.
skall det vara smalblock så skall det. :twisted:
veven vart för balansering

på svänghjulet var det en heldel som var för mycket

kommer uppdatera efter hand