White skrev:Jag hade nog bytt tillbaka till original om den börjat "spika" och du får felkoder med den spolen.
Tycker dock att det är konstigt då faktiskt Biltemas höreffektspole är mycket omtyckt bland folk som bla sysslar med motorsport.
Har dock aldrig själv provat den, så jag kan inte uttala mig!
motorn blev faktiskt enaning piggare men iochmed att motståndet är sprucket och därmed inte fungerar så kopla jag förbi det och det skulle ma ntydligen bara göra vid startögonblicket om det behövdes. ska se om jag kan köpa deras andra "torra" spole och andra stift istället.
har provat köra 50/50 nu med etanol (hade det även med effektspolen ), känns något piggare så ja kommer antagligen köra me de lite då och då :)
men tror ja behöver ställa upp bränsle trycket lite och ha större spridare ( spridare som klarar högre tryck ).
nogon som vet vilka spridare ja kan använda ( har hört att ja kan använda 850 spridare ? ) och om det ens går att höja trycket på en original B230FB motor?
var ute och meckade me bilen idag och läste felkoder igen fick två st denna gången :(
fick felkoderna:
2-3-2 Lambdareglering, mager eller fet, tomgång ( kanske för att ja kör på etanol och bensin ? )
2-1-2 Lamdasondsignal ( visade sig vara glapp i kontaktstycket till lambdan så jag fick tillverka en egen kontakt genom att "taisär" två flatstift, se bild )
polckade av mina blixtljus för en "kompis" skulle köpa dom idag men när de väl kommer till skott så säger han att han inte har pengar idag och vet inte när han har pengar heller..... .... !!!!!! hatar sånna !!!!..... :@ men iallafall så bestämde ja mig för att styla till grillen lite så ja tog bort volvo märket och lambdasond märket och satte dit ett intercooler märke mest för skojskull

(tror faktiskt att märkena aldrig har blivit borttagna innan för om man tittar noga ser man hur glasigt det är där dom satt innan

)
hade gärna velat få svar så snabt som möjligt :) sv*n dyrt att tanka vanlig 95 oktanig bensin här nere ( 15,18 tror ja de va sist ja tanka bensin ) :O :(