Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

White skrev:Jag hade nog bytt tillbaka till original om den börjat "spika" och du får felkoder med den spolen.
Tycker dock att det är konstigt då faktiskt Biltemas höreffektspole är mycket omtyckt bland folk som bla sysslar med motorsport.
Har dock aldrig själv provat den, så jag kan inte uttala mig!
motorn blev faktiskt enaning piggare men iochmed att motståndet är sprucket och därmed inte fungerar så kopla jag förbi det och det skulle ma ntydligen bara göra vid startögonblicket om det behövdes. ska se om jag kan köpa deras andra "torra" spole och andra stift istället.

har provat köra 50/50 nu med etanol (hade det även med effektspolen ), känns något piggare så ja kommer antagligen köra me de lite då och då :)
men tror ja behöver ställa upp bränsle trycket lite och ha större spridare ( spridare som klarar högre tryck ).

nogon som vet vilka spridare ja kan använda ( har hört att ja kan använda 850 spridare ? ) och om det ens går att höja trycket på en original B230FB motor?

var ute och meckade me bilen idag och läste felkoder igen fick två st denna gången :(

fick felkoderna:
2-3-2 Lambdareglering, mager eller fet, tomgång ( kanske för att ja kör på etanol och bensin ? )
2-1-2 Lamdasondsignal ( visade sig vara glapp i kontaktstycket till lambdan så jag fick tillverka en egen kontakt genom att "taisär" två flatstift, se bild )

Bild

polckade av mina blixtljus för en "kompis" skulle köpa dom idag men när de väl kommer till skott så säger han att han inte har pengar idag och vet inte när han har pengar heller..... .... !!!!!! hatar sånna !!!!..... :@ men iallafall så bestämde ja mig för att styla till grillen lite så ja tog bort volvo märket och lambdasond märket och satte dit ett intercooler märke mest för skojskull :P (tror faktiskt att märkena aldrig har blivit borttagna innan för om man tittar noga ser man hur glasigt det är där dom satt innan :P )
Bild

hade gärna velat få svar så snabt som möjligt :) sv*n dyrt att tanka vanlig 95 oktanig bensin här nere ( 15,18 tror ja de va sist ja tanka bensin ) :O :(
volvoyamha skrev:se för fan till att få ditt rätt stift :o
dom där du har nu tål mindre värme än original...
ser annars ut att vara i bra skick och det går bra för dig (:
jag ska det när jag fått pengar ;)

någon som vet vad felkod, 2-3-2 Lambdareglering, mager eller fet, tomgång, kan vara ?

Bud från utländsk intressent för […]

Shims under "bladfjäder"

På Sweedspeed är det några som by[…]

Kör Ctek Njord med lastbalansering

Baklucka låser ej

Hej alla! har en v70-99 som bakluckan inte lå[…]