Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av ThaSaint
Ticken: om det blir nån större skillnad med den tändspolen är tveksamt. inte i dagsläget.
men en stark gnista är aldrig fel.
Vid höga laddtryck kan gnistan vara för liten för att orka tända bränsledimman. Man kan öka gnistgapet på stiften, men då kanske spolen är för vek,
där kommer behovet av en bättre spole in. MEn i daxläget kvittar det me den elelr original för mig. kört 300hk me förra bilen med originalspole utan problem.

Tomas88: Utan att överdriva. mot original dämpare är det enorm skillnad. vred dämparna på hårdaste läget vid mnontering, och sedan dess har dom suttit där
Man trycker inte ihop fjädrarna speciellt mkt när jag, 90pannor hänger på framskärmen kan jag säga.
965'an har ju originalmonterat det undre chassistaget dessutom, som sitter mellan länkarmsfästena i framvagnen, eller hur man ska förklara. hjälper väl lite det + fjäderbensstaget vid kurvtagningen åxå.
Fast jag önskar jag hade grövre krängningshämmare med.

//Erik
Användarvisningsbild
av Ticken
Bra förklaring, tack! Kul att du också upplevde skillnaden, för mot mina orginaldämpare så var skillnaden enorm. Jag kör också på hårdaste inställningen..

/Ticken
av DDD
Hoppas du fick ett "K- nummer" från polisen!
"B234 ändras till B204" Ajajbaja" :) Trevligt med 16V Turbo och 2,3 l! Fint ormbo till grenrör med.

Go bil det där och ovanlig. Den har väl det "mesta" i utrustningsväg? Får jag gissa att det sitter en 1041 bakaxel med utväxling 3:54 med? Fungerar det fint med M90 varvtal m.m? Inte funderat på utväxling 3:31?
Användarvisningsbild
av ThaSaint
servern med bilderna rasade i flytten. Bor i hus numera.
Renoverar en "Norrbottensgård" så detta projektet ligger på is. Men kan väl uppdatera här med lite bilder av de jag har iaf, och på det (lilla) som hänt.

Börjat få upp lite verktyg på väggen i den gamla ladugården.
Bild

Trångt, men det funkar iallafall. En gammal sprucken kamin står för uppvärmningen, testat i -32 grader än så länge.
Bild

Nya ok, skivor och belägg bak. Nej, inga biltemagrejjer. :S
Bild

Blockpackningen har läkt lite olja länge, men nu börja de släppa in vatten i en cylinder, så den byttes åxå
Bild
putsade till ventilerna och slipade in dom.

http://gallery.thasaint.com/main.php?g2 ... alNumber=1

Läkt in på 4'an.
Bild

Gjort lite andra sidoprojekt med.
Bild

Bild

Bild

B234 uppborrade en ö.d. med (nya) avfrästa kolvar från 8v för kompsänkning för frigång mot 16v-toppen.
Nya lager, nya h-profilstakar, anoljat, momentdraget och klart. en SKF vattenpump sitter på såklart.
Bild

Bild

Pluggade oljehål till balansaxelhusen som inte finns bland oss längre.
Bild

Bild

Inga begagade skruvar återanvänds. Nytt istheshit.
Bild

Oljepumpen uppmätt, i mkt gott skick. Ny packbox inhandlades på momentum, eftersom volvo inte saluför den.
Bild

Har dille på att limma packningar. "Aeromotive Gasket Sealant" från loctite. Kan de va nått?
Bild

Bild

Måla motorblock och sen säga att det är "renoverat" är inget för mig..
Bild

Bild

Biltemas polerskivor? Mja för grovrengöring, testade autosol sen.
Funkade ju bra på blivande insuget. Fuelrail och BTR är lackerade silver + klarlack.
Bild

Bild

Hittade lite fler gamla bilder, t.ex från när aussielockern klämdes i.
Bild

Bild

-044pumpen på samma plats som originalpumpen.
Bild

Nån undrade bilken axel som satt på original..
Bild
Numera en 3,54:1 med Aussilocker som sagt.. 3,31 hade kanske varit bekvämare om man ska åka lite motorväg, hade det i förra 940'in med M90.

965 16v TIC bakre kardan (övre) mot 940TIC/M90 bakre kardan.
Bild

Yes, it will fly
Bild

Resten av blivande toppen.
Bild

Besiktade bettan i höstas, fick 2'a på oljeläkage.. (men toppen är ju kirrad nu..) och sprucken vindruta.. så ställde av den. :)
Bytte dock kylaren för ett par veckor sen.. annars har det inte hänt så mycket.

Funderar på avyttra bettan, men slänger inte ut nån annons. Är nån intresserad så.. men knatar på och pillar på den när tid finnes annars. Har ju inte brist på plats ännu. :)

//Erik
Användarvisningsbild
av Kompe
IMPONERAD! :shock: Du kan kanske lägga upp lite mer bilder på bilen din i sin helhet? :D

Bud från utländsk intressent för […]

Shims under "bladfjäder"

På Sweedspeed är det några som by[…]

Kör Ctek Njord med lastbalansering

Baklucka låser ej

Hej alla! har en v70-99 som bakluckan inte lå[…]