- tor 24 aug 2006, 20:52
OBS kan tillägga att detta är min första bil nånsin och är bara 18 bast så alla misstag jag kan tänkas göra är nybörjarfel :roll:
Här kommer lite bilder på min skönhet samt lite gullegull som kommer sitta på den. Tror dock inte jag kommer få den att gå riktigt då jag planat så satans mycket, typ 2.6 mm. Kolla monsterlyftet ;)
Ok vad som är gjort på toppen då:
Planad 2.6mm
Nyslipade ventiler i 2 steg
Uppfrästa säten för maximal diameter
Portad (jag är noob jag vet, men första gången jag rör en dremel så startar skiten är jag nöjd)
Ny kam; omslipad A-kam. Krävde 1mm-hattar under ventillyftaren samt typ 4+mm-shimsen. Lyftet ser ni ju själva
Sen skall extraktor-röret på samt 2.5" hela vägen. Detta börjar jag med. Oj glömde säga att jag skall tillverka ett eget kamdrev som är ställbart!
Flyttade tråden hit istället, tycker den passar bättre här.
Mvh Ramon /Admin
Såhär ser bilen ut med min pärla jämte!

Sen så delarna då.
"Portningen"

Kamaxeln

Hemmagjort fördelarspår, fick fan ordning på det (!!)

Lyftet på avgasarn

2stegsfrästa säten samt tvåstegsslipad ventil

Samma visa här

Avgasrör

Hela vägen

Så fort bilen är besiktigad och klar åker hela kalaset på. Då skall vi se om den startar. Vad tycks?
Här kommer lite bilder på min skönhet samt lite gullegull som kommer sitta på den. Tror dock inte jag kommer få den att gå riktigt då jag planat så satans mycket, typ 2.6 mm. Kolla monsterlyftet ;)
Ok vad som är gjort på toppen då:
Planad 2.6mm
Nyslipade ventiler i 2 steg
Uppfrästa säten för maximal diameter
Portad (jag är noob jag vet, men första gången jag rör en dremel så startar skiten är jag nöjd)
Ny kam; omslipad A-kam. Krävde 1mm-hattar under ventillyftaren samt typ 4+mm-shimsen. Lyftet ser ni ju själva
Sen skall extraktor-röret på samt 2.5" hela vägen. Detta börjar jag med. Oj glömde säga att jag skall tillverka ett eget kamdrev som är ställbart!
Flyttade tråden hit istället, tycker den passar bättre här.
Mvh Ramon /Admin
Såhär ser bilen ut med min pärla jämte!
Sen så delarna då.
"Portningen"
Kamaxeln
Hemmagjort fördelarspår, fick fan ordning på det (!!)
Lyftet på avgasarn
2stegsfrästa säten samt tvåstegsslipad ventil
Samma visa här
Avgasrör
Hela vägen
Så fort bilen är besiktigad och klar åker hela kalaset på. Då skall vi se om den startar. Vad tycks?