Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

av tatra813
Tanken är att den ska renoveras i så mycket originalskick det bara går om jag får tag i dom delarna som fattas för att få den så original som möjligt !
Användarvisningsbild
av wissel
tatra813 skrev:Tanken är att den ska renoveras i så mycket originalskick det bara går om jag får tag i dom delarna som fattas för att få den så original som möjligt !
Har nu kollat runt på Gotland(P18) med brodern osv. Han säger att precis allt är borta ur förråden där :-((
Finns heller inget i Mob.förråden runt Ön. Trodde faktiskt att det låg grejjer kvar lite här o där, vi hade massor
av reservdelar i vårt Mob.förråd men det är klart det är ju några år sedan + att P18 "försvann i lingonriset".
Har du Pivå stolpen kvar mitt i bilen ? Nyfiken hur den var fäst i ramen ?
:-)
av tatra813
Hej det va ju tråkigt att det inte fanns nått kvar där :( !
jag Har inte Pivå stolpen kvar mitt i bilen den är bort tagen nån gång i tiden skulle villja ha tag i en sån men jag vet att den sitter bultad i ramen på bilen med 6 eller 8 bultar !
av tatra813
Okej lite mer bilder då !

Bild

Bild
Den felaktiga Hytten bortskuren och bort skruvad !

Bild

Lätt att byta bromsledningar och bränsle ledning när nästan allt är borta från åvansidan ramen :D !

Bild
hytten va frukansvärt ful !

Bild

Sen fick jag leta som en galning med en massa anonser så lyckades jag hitta en hel kaross som va bra förutom att dom hadde skurit lite i den och svetsat i gen vissa saker men här är vi på väg hem med den äntligen !

Bild

Bild
Dom stora hålen som är på denna bilden ska inte va där !

Bild

Bild
va inte heller rätt hjulnav på den varken fälgar eller däck va rätt dom hadde krängt på vanliga lastbils däck på dom !

Ja det där med att borra är inte helt ri[…]

Jag har hört det går att ta bort den fu[…]

230fk går snålt

Vad styr uppfetningen av blandningen då vid […]

Slänger in en fråga och hoppas att de[…]