Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

av Murranboy
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild

Volvo 945 LTT -96a.
ECC, larm, slungdiffad, ny renoverad topp m.m
Ska fixa vänster bakflygel nu under semestern samt fixa båda framskärmarna tvätta och polera hela bilen.
Ska även byta luftfiltret till ett K/N.
Köpte träpanelerna, embem, listen till flygeln för 100kr totalt, träpanelerna sälgs oftast för 500kr och listen vill Bilia ha 1100kr för... Bra skrot säger jag :mrgreen:
Användarvisningsbild
av Ticken
Trevligt med en till gammal turbopansarvagn! Hett tips är att kika på BSRs avskärmningar, dom är modellanpassade för din bil så är det bara att sätta filtret på LMM sen så sitter det suveränt och ser snyggt ut!

Panelerna var ju ett fynd!

/Ticken
Användarvisningsbild
av cybermunk
Trevlig bil trevligt arbete under semestern
Användarvisningsbild
av Nexus
lägg lite kärlek på den och resultatet blir bra :D
av Murranboy
Snuset... ja det är såntdär semestersnus då jag snusar General Lös om dagarna när man är på jobbet.... 8)
Har nu fått dit: Emblem, ny dumpventil samt bytt ut biltemafiltret till mitt K/N så man kan känna sig lite tryggare.. Inte så kul och få in en fiskmås i insuget liksom... :roll:
Angående att sätta dit en avskärmning, så kommer det inte på frågan. Har jag problem med värmen så byter jag ut slangen mellan turbon och LMM och monterar filtret under strålkastaren bakom kofångaren ;)
Ska ge mig på en polering snart, har dock ingenstanns att vara och jag VÄGRAR stå utomhus i denna värme och GDS på OK är inget alternativ det heller.... Men ett garage i E-tuna o lite gött sällskap så kanske man kan få bilen röd igen :wink:
Användarvisningsbild
av Dalmans
nej ute ska du då inte stå, om du inte hittar en plats i skuggan.
varken du eller lacken mår bra av solen :P
Snusade också General lös förut, men ett misslyckat försök att sluta ledde mig in på white-spåret
av Murranboy
Efter att karossen är fixad, dvs framskärmarna utbytta, flygeln fixad samt torpedplåten bytt och allt det är lackat, så kommer troligtvis bilen att bli en "940R"
"940R" = Add-on, röktonade rutor runt om (ska byta rutorna, även vänster bakruta till den med inbyggd antenn) 850R fälgar, 850R turbo samt lite vässad väghållning. Omptimerad maskin med andra spridare, större LMM, m.m
Allt kommer att ta sin tid, dock klar till Sommaren 2011?
Jag har en B230FK som är i nyskick som är lackad o allt sådant, den får väl smaka på alla godsaker.
Det är iaf min vision just nu! 250 bromsade HK på bakhjulen är väl planen...

Hur löste sig det här problemet?

IMG_2421.jpeg

Hej! Yttre damask på drivknut bak är sk[…]

Tack skall ni ha, Slog in följande exempel p&[…]