Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

oj denna tråd har sjunkit rejält!
har en del updates att komma med :D jag å min man har gjort en del med bilen nu!

- Transistortändning (velleman sats)
Min man såg denna sats på nätet och vart sugen på att testa. Många har satt dom på b20 och fått imponerande bensin förbrukning ! Vi beställde (vart 280Kr inklusive låda från bihab) och min man lödde ihop och installerade. Då min man pendlade 26mil om dagen med min bil så vart det ett bra tillfälle att räkna ut en medelförbrukning! Min man kör inte direkt sakta och varje kurva går med bredställ :twisted: ändå vart medelförbrukningen på 0,78. det är inte alls dåligt för en b230a säger han.

- Överväxel
Då vi köpte bilen var förra ägaren helt bestämd med att det bara var en 4 växlad låda (m45) och visst brydde vi oss inte mer om det. När min man fick reda på av en bekant att det satt en OD låda på den så fick vi ju lov att kontrollera detta. Mycket riktigt satt där en m46. Helt utan el då. Så vi gjorde på det enkla sättet och kopplade in den med en strömbrytare på instrumentpanelen. dock orkade vi inte bry oss om strömbrytaren för att 4an är i så man får komma ihåg att lägga ur den då man växlar ner. Vi är inte säkra på om det är så nyttigt att använda den på andra växlar än 4an. Pga av smörjningen antar vi. hur som helst så åkte vi strax över 150mil på 4 växlar. Nu känns det skönt att kunna åka 90 utan att vrålvarva motorn!

Det var väll allt för denna gång. Bilder på tändningsmodifieringen kommer sen.
Går ryckigt vid jämn lite gas

Hej! Har en Volvo V70 2009 med D4204T som har g&ar[…]

Nope, tar man BE nu så är högst[…]

Kolla på insidan av fälgen om där […]

Slänger in en fråga och hoppas att den […]