Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Blev 15mm bak, blev kaxig och köpte 20mm till bak men det hade blivit på tok för brett.
Ska få tummen ur och beställa 10mm snart bara.
IMG_4957.jpg
IMG_4957.jpg (600.37 KiB) Visad 1211 gånger
861D1100-F992-4FA8-A213-A6C983433563.jpg
861D1100-F992-4FA8-A213-A6C983433563.jpg (570.51 KiB) Visad 1211 gånger
Pliind skrev: sön 11 maj 2025, 12:50 Nu har bilen vart in på säkning med H&R fjädrar + brickor! Tror jag får fixa spacers till den. Men hur funkar det med låsbultar? köpa nya längre?

IMG_4906.jpg
Vilken tjocklek hade du bak, vad bytte du till, hur mycket gav det? Vilka börvärden hade verkstan vid 4-hjulsinställningen?

Försökte sänka min PE häromdagen..
Verkstan vägrade!! Orsak, garantin för chassiet kommer troligen inte gälla.. O d finns inga värden att skruva/sikta mot vid 4-hjulsinställning efter en sådan modd..
Jag ville ta bort den 6mm som finns på min..
Editdriver skrev:
Pliind skrev: lör 24 maj 2025, 23:50 Yes det ingick på vparts! Dock ej lås
Hej.
Mycket kul att följa förvandlingen 👍😎
Har du funderat på Rimgards?
Långa låsbult har jag letat efter förr oxå utan någon lycka..
Tack!
Nja Rimgards hade jag nog övervägt om jag hade fälgar som var mer åtråvärda / dyrare, verkar inte vara helt lätt att hitta andra billigare lösningar, men känns också gällande vanliga bultar.. vill dom ha fälgarna så kommer de ta dom..
Editdriver skrev:
Pliind skrev: sön 11 maj 2025, 12:50 Nu har bilen vart in på säkning med H&R fjädrar + brickor! Tror jag får fixa spacers till den. Men hur funkar det med låsbultar? köpa nya längre?

IMG_4906.jpg
Vilken tjocklek hade du bak, vad bytte du till, hur mycket gav det? Vilka börvärden hade verkstan vid 4-hjulsinställningen?

Försökte sänka min PE häromdagen..
Verkstan vägrade!! Orsak, garantin för chassiet kommer troligen inte gälla.. O d finns inga värden att skruva/sikta mot vid 4-hjulsinställning efter en sådan modd..
Jag ville ta bort den 6mm som finns på min..
Jag köpte ett H&R kit, tror brickorna bak var 10mm, nu tror jag det är natt och dag mellan min Momentum och din PE edition på hur finkänslig upphängningen och dämparna är inställda. Min var hög som ett hus från början och din sitter rätt bra original. Fick med kalibreringspapper efter sänkningen, kan kolla vad det står där men var inga konstigheter för mig.
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
Vilken mjukvara har ni?

OTA funkar ju sisådär, nu en måna[…]

Stefans V60 -25 Polestar Engineered

Bokade lackbehandling, blir Ditec ultra. https:[…]

Läcker spolarvätska avstängd

Haft isär allt men hittar inget läckage,[…]