Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Lucif3r
Mjahapp, tanken var ju att denna skulle ställas av för lite mer större reparationer under vintern. Men så blev det inte än på ett tag.
Den har väl tuffat på rätt bra utan direkta anmärkningar. Oljelocket har vibrerat lös en gång, så jag har lite extra rostskydd under huven nu :bored:

Mja, ända tills i lördags... Var och hälsade på morsan, och när jag skulle åka hem så... snurrade bara startmotorn... Inte en tillstymelse till att vilja tända... Givetvis hade jag inte laptopen med mig, så felkoder kunde jag inte läsa ut. Provade rycka ur LMM och lambdan för att se om den kunde hosta igång i nödläget - nope, nada. Bränsle? Pumpen surrar på som vanligt på tändningen, så det finns... Luft? Måste den ju också få, knappt ett dammkorn på filtret... Fördelare+rotor? Nope, dom såg fortfarande ut som nya. Stift? Samtliga såg bra ut, ingen olja i tändstifftsbrunnarna heller... Så, det var bara att börja gå hem, jippie... Är inte så otroligt långt mellan oss, ca 30min rask takt, men ändå...
När jag väl kommit hem och suttit och tjurat ett tag så var det dags att fundera på vad som kan gett upp bara så där.

Lyckligtvis finns det inte SÅ mycket på dessa motorer som orsakar total tvär-vägran av start, så jag drog en halv-chansning och beställde en kamaxelgivare på vinst och förlust hem till morsan. Den kom idag så det var bara att börja röra på benen - med laptopen den här gången! - och gå dit. Kopplade på batteriet, vred om nyckeln, nope, fortfarande inte ens ett försök till att starta. I med laptopen, läsa ut felkoder och... Det fanns 1.. 1 enda felkod....... på kamaxelgivaren!
Böt kamaxelgivaren i rekordfart och satt mig i förarsätet igen... vred om nyckeln och... vroom! :-D Den startade och purrade så fint så. pwweeeewww.....!

Måste dock säga att jag hade ändå en jävla tur, för innan jag åkte till morsan var jag och handlade - den kunde ju likagärna ha gett upp där! Kan väl inte be om en "bättre" plats att sluta fungera än hos morsan faktiskt :-)

Snart dags för besiktning också... suck...

Just det, slängde med en generatorrem till 945an också, så blir jag iaf inte helt stående om V70in lägger av igen... även om 945an inte är direkt laglig att framföra längre... men det talar vi tyst om ;-)
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Tamemigfasen, den smet igenom bes i år igen! T om med bland dom bästa avgasvärdena den någonsin haft i min ägo(co2 0/2.5k 0, 49hc). Har alltid varit lite smågrinig på co'n, och HC's har legat konstant på 70-75 tidigare.
För en gångs skull var det faktiskt avgasprovet jag var nervös för, då den har varit lite grinig på tomgången en längre period nu, pendlat mellan 1000 och ~750, och haft lite allmäna småryck för sig. Inga felkoder, så klart, så absolut ingen aning om varför den varit så grinig en period. Troligen för att stackarn bara fått gå "småskuttar" på sistonde. Nåja, nu fick den sträcka lite på musklerna iaf :-) Visar sig om det hjälpte eller inte.
  • 1
  • 50
  • 51
  • 52
  • 53
  • 54

Hej! Kul att det gick bra. Hur var det med kabla[…]

Den har startat villigt många gånger n[…]

Om du har airbag är det en ytterst god ide at[…]

Är detta en "smart" lösning ?[…]