Säkerhet, larmsystem, centrallås, startspärr, alkolås, rattkryckor, hur man försvårar för tjuven att göra inbrott etc. Dvs. I princip allt som har med säkerhet att göra. OBS! Skriv vad det gäller för bil- samt årsmodell, så blir det lättare att hjälpa till!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av TotanTotan
Är glaskross sensor extra tillval på larmet och om det är så var sitter den? Har sett på Tradera att det har sålts en dosa som man bara kopplar in så har man den funktionen. Var sitter den i så fall till min S80 -99, tänkte försöka hitta en på returbilen om jag har tur. /Clas
Användarvisningsbild
av Nexus
vem påstod det bara var koppla in så har man funktionen? Vad jag vet så ska den programeras in..................
Användarvisningsbild
av TotanTotan
Det är vad säljaren har skrivit i annonsen, har sett att samma kille sålt sådana flera gånger. Tror att just dom han sålde var till S/V70. Givetvis när man tänker efter krävs väl programvara som med allt annat. Tänkte att det kunde vara bra att ha efter att fram och bakrutan krossades utan att larmet löste ut. Trodde att det ingick som standard i larmet, det brukar ju vara rutan som åker vid inbrott.

Jag provkörde och provsatt en hel hög […]

Solenoid b4b

Glapp kan vara så enkelt som en dålig […]

XC60 T8 Polestar Engineered MY21 och nyare har en […]

Kod: ECM-720A Definition: Startspärrkommunika[…]