Säkerhet, larmsystem, centrallås, startspärr, alkolås, rattkryckor, hur man försvårar för tjuven att göra inbrott etc. Dvs. I princip allt som har med säkerhet att göra. OBS! Skriv vad det gäller för bil- samt årsmodell, så blir det lättare att hjälpa till!

Moderator: Moderatorer

av kamilenski
Undrar ifall ngn konventerat halvljus till xenon utan nivåreglering?
Tydligen kan det fungera hyfsat enl Xenonkungen med H7R.

Hur ser ljusbilden ut? Blir medtrafikanter bländade?
av greenbay
kamilenski skrev: Blir medtrafikanter bländade?
Ja!

/greenbay
av Cox
Ja väldigt bländade blir man så himla trött på sådana nötter som konverterar halvljuset, det är inte ens lagligt att göra det.....
av kamilenski
Lagligt, olagligt. Att trimma med annat än Polestar eller låta bli att blinka, köra för fort...
Mycket är olagligt.

Själv tycker jag att det är inte ok att konventera halvljus på ett sätt som gör att medtrafikanter ska lida.

Men om det fungerar? Om man kan få kraftigare lysen utan att andra blir lidande?

Det kanske fungerar? Skulle uppskatta ifall ngn har ngt att säga om detta.
Användarvisningsbild
av ER
Osram Nightbreaker, Philips 80%+ där går gränsen för dom som inte vill köpa (dyra) originaldelar anpassade för xenon och montera nivåsensorer så dom dippar ner vid nerlast.
H7R och FC-lampor ger inte den skarpa gräns du måste ha med xenon, 90% av fulkonverterare har det felinställt för högt/fel fokus och tror det blir så bra som dom har det, men det beror på att dom är inställda mera som extraljus och inte halvljus som med fulkonvertering skulle lysa rakt ner i backen och lysa sämre än originaldelar som kan ställas högre utan att blända pga den skarpa kant ljus/mörker.
Så nej du kan inte få det bra utan att köpa riktiga delar för 10000kr++ på skrot anpassade för jobbet.
Så det enkla och korrekta svaret är:
1. kattskit
2. Givetvis ja så ge fan i det utan att göra det korrekt vilket kostar flis.

Jag har Steg 4 i min V70 D4 AWD 2015. Om du vill h[…]

De som har problem med ombordsladdaren har kunnat […]

Ljud från koppling

Rasslar det lika om du trycker lite lätt p&ar[…]

Money talks. Med begränsade resurser så[…]