Säkerhet, larmsystem, centrallås, startspärr, alkolås, rattkryckor, hur man försvårar för tjuven att göra inbrott etc. Dvs. I princip allt som har med säkerhet att göra. OBS! Skriv vad det gäller för bil- samt årsmodell, så blir det lättare att hjälpa till!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av CarMan
Jornalisten säger at hon blir lite orolig, när systemet inte fungerade. det är ju ett hjälpsystem. alla andra blar på vägen har ju intenheller det här systemet, är hon orolig när hon åker i dom också?
Användarvisningsbild
av ÄRRet
Älskar du Volvo mer än livet självt eller har du bra betalt för att försvara varumärket i alla lägen? Volvo verkar inte kunna göra fel? Väntar mig ett långt svar.. ;-)
Användarvisningsbild
av CarMan
jag komentera jornalisten, inte volvo (jag har ingan aning om hur det där systemet funkar eller varför det inte funkade)
Användarvisningsbild
av ÄRRet
CarMan skrev:Jornalisten säger at hon blir lite orolig, när systemet inte fungerade. det är ju ett hjälpsystem. alla andra blar på vägen har ju intenheller det här systemet, är hon orolig när hon åker i dom också?
Ska inte ett hjälpsystem hjälpa? Varför annars ha det?
Användarvisningsbild
av CarMan
Var kanske lite otydlig.

ett broms system mste fuka i ALLA sitruatiner, då det är stor fara omd det inte fukar.
Om ett system som ska hjälpa föraren att bromsa när han själv glömmer att bromsa inte fukar, så är ju den bilen inte farligare än alla andra bilar i världen som inte har ett sådan system. Så detta gr ju knapast bilen farlig o är där med inget att oroasig för. (jornalisten får det hela att låta som at systemet gör bilen farlig)
(sen verkar hon ha mlandat ihopp det med ett annan system)
Användarvisningsbild
av ÄRRet
Kanske måste bli tydligare att det är just ett hjälpsystem?
Användarvisningsbild
av CarMan
Ja kanske, men för mig var det ganska sjlvklart att man som förare ävan i fortsättningen ska titta på vägen o själv trycka på bromsen.
Användarvisningsbild
av Martinmat
Enligt volvo hade de snabbladdat batteriet på morgonen och detta i sin tur hade stört elektroniken i bilen varför den inte fungerade som den skulle...
Användarvisningsbild
av CarMan
Martinmat skrev:Enligt volvo hade de snabbladdat batteriet på morgonen och detta i sin tur hade stört elektroniken i bilen varför den inte fungerade som den skulle...
Ska väll vara Enligt Göteborgsposten så har volvo sagt att det kanske berodde på att man snabbladdat batteiet, men man har inte hunnit kolla än, då detta utalande gjordet ganska nära efter det intfäffande, så man har inte hunnit gå igenom allt ännu.
DennisCA's Volvo 850 -97

Spackel och sånt är min svaghet å[…]

Balans ljudsystem

Ingen skillnad på 2025 modellen med mjukvaru[…]

Köpråd V60 Recarge

Det ligger en återkallelse på just tra[…]

Om Polestar 2 är ett realistiskt alternativ f[…]