Säkerhet, larmsystem, centrallås, startspärr, alkolås, rattkryckor, hur man försvårar för tjuven att göra inbrott etc. Dvs. I princip allt som har med säkerhet att göra. OBS! Skriv vad det gäller för bil- samt årsmodell, så blir det lättare att hjälpa till!

Moderator: Moderatorer

av Vesslan
Imorse när jag kom ut till bilen fick jag för mig att mitt larm varit igång, detta gillas inte! =(

Jag tryckte på nyckeln för att låsa upp bilen, då bilen blinkade 3 snabba gånger. Jag har aldrig lagt märke till detta förut, har för mig att bilen skall blinka 1 gång vid upplås?

Dock indikerade inte informationsfältet vid ratten att någonting var fel, så det kan vara jag som fick för mig att detta var onormalt.

Någon som vet vad detta beror på?

MVH
Jonas
Användarvisningsbild
av SvenB
Vesslan skrev:Imorse när jag kom ut till bilen fick jag för mig att mitt larm varit igång, detta gillas inte! =(

Jag tryckte på nyckeln för att låsa upp bilen, då bilen blinkade 3 snabba gånger. Jag har aldrig lagt märke till detta förut, har för mig att bilen skall blinka 1 gång vid upplås?

Dock indikerade inte informationsfältet vid ratten att någonting var fel, så det kan vara jag som fick för mig att detta var onormalt.

Någon som vet vad detta beror på?

MVH
Jonas
Det är normalt. Den skall blinka EN gång när du låser och TVÅ gånger när du låser upp. Däremot skall lysdioden (uppe på instrumentbrädan) blinka frenetiskt innan du slår på tändningen om larmet utlösts.
av Vesslan
Ok, tack för hjälpen!
Anledningen till att jag frågade var att den blinkade 3ggr väldigt snabbt med färdvisarna när jag låste upp bilen, något som den inte gjort förut eller igen efter igår morse =/

Jaja, det kanske var en engångsföreteelse.... :shock:
av T-rex
Vesslan skrev:Ok, tack för hjälpen!
Anledningen till att jag frågade var att den blinkade 3ggr väldigt snabbt med färdvisarna när jag låste upp bilen, något som den inte gjort förut eller igen efter igår morse =/

Gamla bettan var kanske bara glad att se dig :wink:
Användarvisningsbild
av ÄRRet
T-rex skrev:
Vesslan skrev:Ok, tack för hjälpen!

Gamla bettan var kanske bara glad att se dig :wink:
Uselt men roligt svar! :D Hade blivit sur om jag ställt frågan...

Google maps är segare. Övriga förb&[…]

Byta olja i 8-vxl automatlåda

Nej, men de säljer både oljan och v&aum[…]

DennisCA's Volvo 850 -97

Jag har en fråga annars, var kan man kö[…]

Smäller höger fram

Tre gånger senaste månaden har det sm&[…]