Säkerhet, larmsystem, centrallås, startspärr, alkolås, rattkryckor, hur man försvårar för tjuven att göra inbrott etc. Dvs. I princip allt som har med säkerhet att göra. OBS! Skriv vad det gäller för bil- samt årsmodell, så blir det lättare att hjälpa till!

Moderator: Moderatorer

av Fozzie
Jag får ett meddelande i informationsdisplayen som säger: Park assist, service erfordras på min V70 06'a. Min enkla fråga är, varför service på detta? Vad görs? det är väl ett helt elektroniskt system?

Staffan
Användarvisningsbild
av MatsJoha
Min XC90 visar också detta meddelande nu - 3 dagar efter leverans :(
Vad var det som var fel?
av kottskrapa
Med risk för att dumförklara mig själv så måste jag ställa frågan, park assist é de ett system som fickparkerar bilen så man slipper göra det själv?

Har för mig att jag såg något tvprogram för ett bra tagsedan när det jobbades med just ett sådant system
Användarvisningsbild
av SvenB
kottskrapa skrev:Med risk för att dumförklara mig själv så måste jag ställa frågan, park assist é de ett system som fickparkerar bilen så man slipper göra det själv?

Har för mig att jag såg något tvprogram för ett bra tagsedan när det jobbades med just ett sådant system
Ja just det, och i går såg jag på TV att Volvo inför världspressen skulle demonstrera en V 60 som skulle bromsa själv bakom en lastbil, det fungerade inte. Det finns en tråd om det.

http://www.e24.se/ego/rightColumn_s189/ ... 037445.e24
Användarvisningsbild
av Funk
kottskrapa skrev:Med risk för att dumförklara mig själv så måste jag ställa frågan, park assist é de ett system som fickparkerar bilen så man slipper göra det själv?

Volvos system mäter bara avstånd framåt och bakåt för att hjälpa dig parkera, Lexus har ett som skall göra det helt åt dig :
, men kollar man runt på youtube lite så ser man att det fungerar lite si och så...

/Thomas
av kottskrapa
Ok, men då vet jag :)

Du ser uppenbarligen inga problem med ICE-bilar,[…]

Sitter en klisterlapp på luftfilterboxen d&[…]

Wifi

Funkar 👍. Tackar

Bakaxelutväxling V70II

Mest troligt 3,33:1 Volvohandlare kan även […]