- fre 20 nov 2009, 13:04
#343913
V90 T6 Recharge Core Edition
C70 T5 cabriolet
740 GLT 16 Valve -88b
164 1973 (såld)
V90 Cross Country D4 AWD Advanced SE (såld)
XC60 D3 Summum (såld)
V70 D4 Dynamic Edition -13 (såld)
V90 1997 (såld)
PV544 Special II 1960 (såld)
740 GL -87 (såld)
Vid fikabordet på jobbet snackas det ibland om att i stort sett alla bilar är lika säkra nuförtiden, och att säkerheten inte längre är ett argument att vvälja en Volvo före till exempel en BMW eller Toyota.
Mycket av det "snacket" beror enligt mig på att Euro NCAP har haft alldeles för stor genomslagskraft, och att många tillverkare optimerar sina modeller för att klara kraven i NCAP, och enbart dessa krav. Jag anser att Volvo fortfarande leder säkerhetsligan, om vi pratar bilar i normala prisklasser.
Jag som volvonörd vill ju som sagt gärna hålla flaggan med järnmärket extra högt, och nu fick jag lite draghjälp från amerikanskt håll
-)
http://www.nyteknik.se/nyheter/fordon_m ... 679304.ece
Mycket av det "snacket" beror enligt mig på att Euro NCAP har haft alldeles för stor genomslagskraft, och att många tillverkare optimerar sina modeller för att klara kraven i NCAP, och enbart dessa krav. Jag anser att Volvo fortfarande leder säkerhetsligan, om vi pratar bilar i normala prisklasser.
Jag som volvonörd vill ju som sagt gärna hålla flaggan med järnmärket extra högt, och nu fick jag lite draghjälp från amerikanskt håll

http://www.nyteknik.se/nyheter/fordon_m ... 679304.ece
V90 T6 Recharge Core Edition
C70 T5 cabriolet
740 GLT 16 Valve -88b
164 1973 (såld)
V90 Cross Country D4 AWD Advanced SE (såld)
XC60 D3 Summum (såld)
V70 D4 Dynamic Edition -13 (såld)
V90 1997 (såld)
PV544 Special II 1960 (såld)
740 GL -87 (såld)