Säkerhet, larmsystem, centrallås, startspärr, alkolås, rattkryckor, hur man försvårar för tjuven att göra inbrott etc. Dvs. I princip allt som har med säkerhet att göra. OBS! Skriv vad det gäller för bil- samt årsmodell, så blir det lättare att hjälpa till!

Moderator: Moderatorer

av bjorn_and
Hej!

Såg i reklambroschyren som kom med volvokortsfakturan en ny sort extraljus som verkar högintressant. (http://www.rayzerwidebeams.com/)

Det fina med dem just för min del är att de sitter innanför vindrutan och är lätt demonterbara. Jag kör mycket på landet och hade haft stort behov av extraljus, men jag har aldrig vågat montera några på bilen eftersom jag får min bil vandaliserad på gatan i stan där jag bor i snitt en gång i halvåret. Bara i år har jag fått ena sidan repad, båda dörrarna, vänster vindrutetorkare avbruten vid fästet och till sist blivit påkörd av en taxi när jag stod parkerad. Det sista kanske inte var vandalisering, men bra nära. Tack och lov var det på den redan repade sidan så jag fick hela vänstersidan förutom framskärmen plus en fälg omlackad på taxi göteborgs bekostnad. Och året är inte slut än. Ett par extraljus i fronten hade alltså troligen inte klarat sig särskilt länge.

Slut på gnället och till saken. Jag har en V70N med regnsensor. Är det någon som känner till dessa extraljus, och får de plats trots regnsensorn och sist men inte minst, är de så bra som de verkar?

Skall själv försöka snoka rätt på det där med regnsensorn och inpassningen förstås, men kanske nån på forumet redan vet och kan dela med sig? Det verkar som om de funnits på marknaden sedan i våras nån gång.

/Björn
Användarvisningsbild
av Tomas88
Har för mig att dessa ljusen disskuterades i tråden Extraljusval i allmän-bildiskussion.
av bjorn_and
Tomas88 skrev:Har för mig att dessa ljusen disskuterades i tråden Extraljusval i allmän-bildiskussion.
Tack!

Jag sökte på forumet innan samt googlade, men fick ingen träff på rayzer på jagrullar.se. Jag kanske skall försöka några innovativa stavningsvarianter också :)

/Björn

Låter som typ BMW iX är en kandidat? h[…]

Brainys V60

Efter omlackering , kanske man bör fundera p[…]

240 startar inte

Ska kolla på det när jag kommer hem sen[…]

Trasig lampa, takbelysning

Ja det låter inte som att det är sj&a[…]