Säkerhet, larmsystem, centrallås, startspärr, alkolås, rattkryckor, hur man försvårar för tjuven att göra inbrott etc. Dvs. I princip allt som har med säkerhet att göra. OBS! Skriv vad det gäller för bil- samt årsmodell, så blir det lättare att hjälpa till!

Moderator: Moderatorer

av K.Björkman
Hej! Har införskaffat mig en SC-816 som jag satt i min 855 T5R-95. Nu visade det sig att koden jag fått var fel och duktig som jag var så skrev jag in den 3 gånger. Så nu står det bara OFF i displayen och det går inte att trycka något. Har dock fått tag på den riktiga koden och undrar nu när den kommer fråga efter en kod igen? Fick förklarat för mig att stereon ska ha ström i ungefär 1 - 1,5 timme i "off" läget, sedan frågar den efter en kod igen. Har dock kört med bilen länge nu med stereon på och fortfarande frågar den inte? Hur får man den att fråga efter koden igen? Hur länge ska den ha ström/vara strömlös?

( provade att posta denna i stereoforumet, men det har ju med säkerhet att göra också...:)

MVH Kristofer
Användarvisningsbild
av cybermunk
Testa att dra ut all strömförsörjning i 10 minuter om inte det hjälper dra den 1 timma och om inte det hjälper dra ut den över natten.
av K.Björkman
Ok, ska prova det! Provade att ta ur stereon i ungefär 2 timmar, men det hjälpte inte. Men jag går ut och tar ur den nu så får den stå över natten..Se om det hjälper....Tack så länge // MVH Kristofer
Användarvisningsbild
av Phantom
Du ska inte bryta strömmen när stereon är låst. Bilen ska stå på med både tändningen och stereon, sen får du vänta 2-3 timmar...och sen får du slå in koden. Du får inte stänga av tändningen under tiden för då får du börja om.
Finns några gamla trådar om just detta bekymmer :idea:
av K.Björkman
Hej! Provade det som du föreslog idag Phantom, och det funkade :D Hade tändningen påslagen i ungefär 2timmar samtidigt som stereon var
" påslagen ". Sedan kom frågan om kod upp och det var bara att knappa in den rätta sifferkombinationen och sedan funkade allt! Så tusen tack för ditt inlägg! Och jag försökte faktiskt leta på forumet först innan jag postade denna fråga, men hittade faktiskt ingenting...

MVH Kristofer
av K.Björkman
Japp, känns riktigt kul att det löste sig! Och som sagt, tack för att du svarade då du uppenbarligen visste hur man gjorde....:D

MVH Kristofer

Låter som typ BMW iX är en kandidat? h[…]

Brainys V60

Efter omlackering , kanske man bör fundera p[…]

240 startar inte

Ska kolla på det när jag kommer hem sen[…]

Trasig lampa, takbelysning

Ja det låter inte som att det är sj&a[…]