- tor 01 maj 2008, 22:27
Hej! har ett laserline larm nyligen inmonterat i bilen, men min siren fungerar icke? röd kabel är på konstant och blå kabel är kopplad på blå till kabelstammen men icke ett knyst? eftersom blå är jord och röd är plus så tog jag den blåe och tryckte mot en jordpunkt.. då skrapa det ur sirenen bara.. är det så att sirenen har ett batteri i sig som behöver laddas upp? detta larm är begagnat så det kanske har laddats ur och kommer laddas upp när jag kört ett tag? jag vet inte :S
Sen märkte jag också att larmet går igång(blinkar) när man öppnar förardörren.. men inte de andra dörrarna?? kopplade larmets dörrkabel till den vit/svarta då dennas jord bryts när man stänger dörren.. och den brun/svarta hade konstant jord..
För övrigt så blinkar bilen som den ska när den larmar/larmar av och larmet blinkar när man öppnar förardörren när den är larmad..
Mvh Patrik
Sen märkte jag också att larmet går igång(blinkar) när man öppnar förardörren.. men inte de andra dörrarna?? kopplade larmets dörrkabel till den vit/svarta då dennas jord bryts när man stänger dörren.. och den brun/svarta hade konstant jord..
För övrigt så blinkar bilen som den ska när den larmar/larmar av och larmet blinkar när man öppnar förardörren när den är larmad..
Mvh Patrik
Volvo V60 T4 FD Momentum nu R-Design | 2020 |Fusion Red | Polestar optimerad.