Säkerhet, larmsystem, centrallås, startspärr, alkolås, rattkryckor, hur man försvårar för tjuven att göra inbrott etc. Dvs. I princip allt som har med säkerhet att göra. OBS! Skriv vad det gäller för bil- samt årsmodell, så blir det lättare att hjälpa till!

Moderator: Moderatorer

av Claes75
Sitter i godan ro och läser morgontidningen vid 05.30 tiden. På förstasidan är det en blänkare om att det stulits airbags ur V70:s i länet. Innan har det varit WAG bilar dom plockat airbags ur. När jag går ut så tänker jag: kollar S60:n (kör tyskdiesel till och från jobbet). Ve och fasa, tror f_n att de plockar min bag oxå. Ett snyggt hål i dörren och ett gapande hål i ratten. De här pojkarna vet hur man får upp dörrarna på nolltid.
Så nu är det bara att lämna in skrället på verkstan.
Användarvisningsbild
av Xioz
tragiskt att höra :(

Men vill gärna fråga vart det hände ?
samt vart stog bilen i garge elelr uppen parkering?

Detta är allt vanligare att sådana saker händer i sverige just nu. De snor massa delar för att kunna rep. skadade fordon. Antagligen till oserösa fimor i swe eller annars utomlands....

lider med dig det hände mina grannar runt nyår :(
av *pettson*
Xioz skrev:tragiskt att höra :(

Men vill gärna fråga vart det hände ?
samt vart stog bilen i garge elelr uppen parkering?

Detta är allt vanligare att sådana saker händer i sverige just nu. De snor massa delar för att kunna rep. skadade fordon. Antagligen till oserösa fimor i swe eller annars utomlands....

lider med dig det hände mina grannar runt nyår :(
Vad som är ännu tristare är att sverige är fullt med urplockade airbags.. men dom får inte säljas igen av skrotarna...dom ska skjutas av.
Frågan är bara.. varför?.. för att man inte litar bagsen? En ny bag vet man inte heller nåt om.. innan den skjutit som den skulle.. eller för att personalen inte är tillräckligt utbildad? Att dom inte går att skicka hursomhelst köper jag. Men då borde dom gå att hämta. Att inte vemsomhelst ska pilla med bags köper jag.. men om du är certifierad?. Men icke.. bara nya.. och över 6 papp styck..(standardpriser på runt 6000+)..
av Claes75
Bilen stod parkerad på garageuppfarten till villan. Bor i Jönköpings län.
Att det bara skall så "lätt", att bara göra ett hål mitt på dörren och sedan öppna den.
av Moody
Claes75 skrev:Bilen stod parkerad på garageuppfarten till villan. Bor i Jönköpings län.
Att det bara skall så "lätt", att bara göra ett hål mitt på dörren och sedan öppna den.
Märkligt...mitt på dörren? Du har inte en bild så man får se?
Användarvisningsbild
av Xioz
Claes75 skrev:Bilen stod parkerad på garageuppfarten till villan. Bor i Jönköpings län.
Om jag säger så hära! De vet exakt vad de ska göra!

DE klipper upp ett hål i dörren snor airbagen :) DE kan även sätta larmet ur balans via nån slags imbolizer men då tror jag att de har vart i närheten och kunnat läsa av just din frekvenzy.. Så tror jag att det är! rätta mig gärna om jag har fel :)
Användarvisningsbild
av camaro69
Moody skrev:
Märkligt...mitt på dörren? Du har inte en bild så man får se?
Behöver du en airbag? :wink:

Vore något oövertänkt att publicera bilder som kan ge uppslag till ännu outbildade. Verkar inte speciellt smart att Forumet blir en skola för presumtiva tjyvar.
av Mad
Claes75 skrev:Sitter i godan ro och läser morgontidningen vid 05.30 tiden. På förstasidan är det en blänkare om att det stulits airbags ur V70:s i länet. Innan har det varit WAG bilar dom plockat airbags ur. När jag går ut så tänker jag: kollar S60:n (kör tyskdiesel till och från jobbet). Ve och fasa, tror f_n att de plockar min bag oxå. Ett snyggt hål i dörren och ett gapande hål i ratten. De här pojkarna vet hur man får upp dörrarna på nolltid.
Så nu är det bara att lämna in skrället på verkstan.
Har du larm på din S60?
Om, har de lyckats sätta det ur spel?

Hade loss knappen och mätte på den oc[…]

Ingen aning dessvärre. Gissar att vevaxelgiv[…]

På S/V70 släpper galonklädseln i i[…]

Framvagnsbalk Volvo 240

Då får det bli balkbyte. Och framvagns[…]