Säkerhet, larmsystem, centrallås, startspärr, alkolås, rattkryckor, hur man försvårar för tjuven att göra inbrott etc. Dvs. I princip allt som har med säkerhet att göra. OBS! Skriv vad det gäller för bil- samt årsmodell, så blir det lättare att hjälpa till!

Moderator: Moderatorer

av karkkan
fattar inte vad som är meningen med det, det är ju bara att krossa rutan och rycka upp dörrknoppen sen är man inne eller har jag fattat fel.
av S.t.r.a.n.D
Jag är inte säker men om den gått i blockerat låsläge så går väl inte dörren att öppnas innifrån, eller är det fel??

Har för mig att en kille från bärgaren sa det när han var och hjälpte mig öppna 850in..
av Frigge
Om bilen har blockerat låsläge går det inte slå sönder rutan o öppna bilen innifrån, detta gör det lite svårare att stjäla saker ur bilarna.
av karkkan
jo handtagen funkar ju inte, men hur är det med dörrknoppen, bör väll gå att rycka upp.
Användarvisningsbild
av CarMan
karkkan skrev:jo handtagen funkar ju inte, men hur är det med dörrknoppen, bör väll gå att rycka upp.
jag har aldrig testat dörrknoppen så jag kan inte svara. men du vet väll att den inte sticket upp när dörren är låst.
av S.t.r.a.n.D
Precis som Carman skrev. När bilen är låst sticker det inte upp något av knoppen...
av Daddan
På gamla Opeln gick det inte att öppna med handtagen inifrån eller att dra upp den uppstickande knoppen vid samma typ av blockerat läge. Vad har du för bil Karkkan?
av karkkan
nej den sticker ju inte upp, men det går väll iallafall att få upp den från insidan, för om någon är kvar i bilen måste man ju ha nån chans att komma ut
av Daddan
Det går inte att öppna en bil inifrån i blockerat låsläge. Det finns ingen chans att komma ut... Varför skulle man trycka på lås/larmknappen med någon i? De kan ju låsa själva då.
av S.t.r.a.n.D
Det finns ju en knapp (nyare v70 m.m.) som man ska trycka in ifall man ska lämna te.x. barn eller djur i bilen men man vill ändå låsa bilen. Vet inte rent tekniskt vad den gör men den finns iaf. Tror det har något med bl.a. larmet att göra,

Jag provkörde och provsatt en hel hög […]

Solenoid b4b

Glapp kan vara så enkelt som en dålig […]

XC60 T8 Polestar Engineered MY21 och nyare har en […]

Kod: ECM-720A Definition: Startspärrkommunika[…]