Säkerhet, larmsystem, centrallås, startspärr, alkolås, rattkryckor, hur man försvårar för tjuven att göra inbrott etc. Dvs. I princip allt som har med säkerhet att göra. OBS! Skriv vad det gäller för bil- samt årsmodell, så blir det lättare att hjälpa till!

Moderator: Moderatorer

#814029
Hallå
Har en britax multitech 2 idag som lillasyster på är tio månader skall få ärva. Frågan är då vad jag skall skaffa till sonen. Väger tretton kilo och nuvarande stolen är dessutom lite trång för benen. Så ännu en sådan är osannolikt.

Vad har ni för stol till barn 2-4 år? Kör för övrigt v70. Tacksam för tips
#814064
Har en Besafe Izi Kid X3. Grymt bekväm och enligt tester säker stol men tar massor av plats.
av Tobzter
#814091
Ja har britax multitech 2 till min 2.5åring tycker hon sitter riktigt bra i den. Har dessutom fått bäst i test å så.Men som du säger så är de lite trångt på längden till benen men tror tyvärr att de är så mer eller mindre med alla stolar .Har stolen bakom främrepassagerar stolen tar man fram den en bit så är de helt oki ben utrymme.
#814135
Min dotter är 2.5. Hon sitter bra än så länge i alla fall.

Bild
#814260
Tobzter skrev:Ja har britax multitech 2 till min 2.5åring tycker hon sitter riktigt bra i den. Har dessutom fått bäst i test å så.Men som du säger så är de lite trångt på längden till benen men tror tyvärr att de är så mer eller mindre med alla stolar .Har stolen bakom främrepassagerar stolen tar man fram den en bit så är de helt oki ben utrymme.
Misstänkte att alla är mer eller mindre trånga. Enda sättet att få mer plats för ben är väl om stolen kommer upp. Besafe izikid x3 som nämnts ser iaf högre ut.
andreas_lofgren skrev:Har en Besafe Izi Kid X3. Grymt bekväm och enligt tester säker stol men tar massor av plats.
Är det en vanlig infästning på denna, eller isofix?
#814295
Är det en vanlig infästning på denna, eller isofix?
Jag har faktiskt en av varje i olika bilar. Isofix varianten tar något mindre plats men det skiljer inte så mycket. Några centimeter på längden dock vilket gör att man sitter något bekvämare framför.
#825103
Oftast finns det text eller markering i baksätet. Annars kör du ner näven i skarven mellan ryggstöd och dynan i baksätet och känner efter om det finns byglar.

Det ser lite olika ut på olika bilar men principiellt ser det ut som nedan

Bild

Vad är det du undrar över??

Jag tror nog inte man skall stirra sig blind fr[…]

Ja det var hans.

Felkoder kommunikation XC70 -06

Hej, Har en xc70 -06 som jag under en tid har haft[…]