Säkerhet, larmsystem, centrallås, startspärr, alkolås, rattkryckor, hur man försvårar för tjuven att göra inbrott etc. Dvs. I princip allt som har med säkerhet att göra. OBS! Skriv vad det gäller för bil- samt årsmodell, så blir det lättare att hjälpa till!

Moderator: Moderatorer

av ErikWestin
#688979
Som några kanske redan anat men artigt nog inte frågat...
Verkligheten är ofta enkel; fick påringning av polisen inatt, de har hittat bilen hel och välbehållen. På parkeringen på Bromma Blocks.
Inte nog med att jag missade den när den "stals", jag har varit där efteråt utan att se den. Läskigast av allt är att jag inte fick en aha-upplevelse när jag kom för att hämta den, det är som om någon bara flyttat bilen.

Hur som helst, hoppas ni bara fått er ett gott skratt och att jag inte skrämt upp någon i onödan (ber om ursäkt i så fall). Jag borde dessutom be parkeringen på Bromma Blocks om ursäkt efter att ha gett den oförtjänt dåligt rykte. Tvärtom verkar ju bilen ha fått stå orörd i nästan 2 veckor.

:-)
Användarvisningsbild
av grillchips
#688996
Hahaha! Ja, ett gott skratt fick man!
Skönt att det inte var allvarligare än så iallafall. Ibland ska man väl ha lite tur också. ;)
av Lövet
#689005
Jösses, har Bromma Blocks växt så mycket sista åren? När jag var där sist såldes det fortfarande finska skinnmöbler i gamla baracker precis bredvid köpcentrumet.
Användarvisningsbild
av grillchips
#689012
De barackerna är nu, tack och lov, jämnade med marken. Men ja, hyfsat stort skulle jag väl vilja påstå att det är. Då har jag inte vågat mig ner i garaget ännu.
Användarvisningsbild
av Vojje
#689690
Enligt uppgift;

"Volvo är i en klass för sig när det gäller skydd mot stöld och inbrott, enligt den svenska och brittiska försäkringsbranschen."

Häpnadsväckande med tanke på att Volvo blott knep en andra plats av 14 kategorier.

Tänk på det nästa gång bilen verkar vara borta :wink:
av Droopy
#689693
Mmmm, började verkligen fundera när ja läste det första inlägget och tänkte vem fasiken snor en V50 från -06 för att avyttra och om det var tal om ett fordon för att snabbt ta sig vidare borde ju massor av "lättare" fordon ha funnits tillgängliga.

Nu fick ju detta en bra upplösning iaf.
Användarvisningsbild
av C.W.
#693961
ErikWestin skrev:Som några kanske redan anat men artigt nog inte frågat...
Verkligheten är ofta enkel; fick påringning av polisen inatt, de har hittat bilen hel och välbehållen. På parkeringen på Bromma Blocks.
Inte nog med att jag missade den när den "stals", jag har varit där efteråt utan att se den. Läskigast av allt är att jag inte fick en aha-upplevelse när jag kom för att hämta den, det är som om någon bara flyttat bilen.

Hur som helst, hoppas ni bara fått er ett gott skratt och att jag inte skrämt upp någon i onödan (ber om ursäkt i så fall). Jag borde dessutom be parkeringen på Bromma Blocks om ursäkt efter att ha gett den oförtjänt dåligt rykte. Tvärtom verkar ju bilen ha fått stå orörd i nästan 2 veckor.

:-)
Kudos Erik att du kom fram och berättade vad som hänt. :-)-)
Tror nog många inte skulle gjort det. :lol:
av xerys2012
#705063
Haha underbar läsning!! Min fråga e ju dock hur många böter det satt på rutan. Nog för att du fått stått lagligt ett par timmar/2ggr/dag men det borde varit en hög me gula lappar 8)

Tack! det var en bra skiss. Visst styrs även […]

5W40 lite tjockare, och ACEA C3 olja är lite […]

Hann inte byta innan halvljuset höger fram f&[…]

Amerikanskt som i Tesla kanske? :-) Ska man k&ou[…]