- tis 29 jan 2008, 18:26
Hurvida detta finns på volvos larm känner jag inte till men jag utgår ifrån det.
Till saaben såg jag till att ordna så larmet numer har det.
mvh
anders
Infide skrev:Mja... det går att läsa av signalen från kontrollen när någon låser upp bilen, därför har moderna larm idag s.k. Grab- och Scan-skydd. Detta kan t.ex. bestå av rullande koder eller kryptering. Defa skriver "Fjärrkontrollen är en elektronisk nyckel som använder ett unikt rullande kodsystem som skiftar mellan 40 miljarder koder varje gång fjärrkontrollen används."Xioz skrev:Claes75 skrev:Bilen stod parkerad på garageuppfarten till villan. Bor i Jönköpings län.Om jag säger så hära! De vet exakt vad de ska göra!
Att det bara skall så "lätt", att bara göra ett hål mitt på dörren och sedan öppna den.
DE klipper upp ett hål i dörren snor airbagen :) DE kan även sätta larmet ur balans via nån slags imbolizer men då tror jag att de har vart i närheten och kunnat läsa av just din frekvenzy.. Så tror jag att det är! rätta mig gärna om jag har fel :)
Du har nog kollat lite för mycket på "Gone in 60 seconds" när de läser av frekvensen för att öppna garageporten när de snor en jeep ;) Haha, nej men du har säkert rätt. Nånting är det ju.
Hurvida detta finns på volvos larm känner jag inte till men jag utgår ifrån det.
Till saaben såg jag till att ordna så larmet numer har det.
mvh
anders