Säkerhet, larmsystem, centrallås, startspärr, alkolås, rattkryckor, hur man försvårar för tjuven att göra inbrott etc. Dvs. I princip allt som har med säkerhet att göra. OBS! Skriv vad det gäller för bil- samt årsmodell, så blir det lättare att hjälpa till!

Moderator: Moderatorer

tjaadu... man brukar väl bara larma dom öppningar som tjuven kan ta sej in i för att komma in i bilen (skalskydd) men med dagens bränslepriser så är det nog snart ide att ha det som obligatoriskt baskemej!
Jag hoppar tillbaka en bit i tråden.
Om man skall montera en magnetbrytare vid tanklocket borde väl detta vara garanterat gas och gnisttätt? Sådana finns naturligtvis, men var och till vilket pris? Har någon sett det i tjuvlarmsammanhang? Hallelement?
Fluffen skrev:Tror faktiskt det kan vara svårare att få hål på en plasttank än plåt...
lokala macken hyser två tidningsbilar wv polo och dom har plasttank tjuvarna gkorde så att dom slog om en kniv i tanken tog så mycket soppa dom kunde och resten rann ut på marken det kostade en hel del pengar i saneringsavgift :x
Rådlös skrev:Jag hoppar tillbaka en bit i tråden.
Om man skall montera en magnetbrytare vid tanklocket borde väl detta vara garanterat gas och gnisttätt? Sådana finns naturligtvis, men var och till vilket pris? Har någon sett det i tjuvlarmsammanhang? Hallelement?

Vanliga magnetbrytare använder ett tungelement som är inneslutet i ett vacuum-glasrör, bör räknas som rätt ok i detta sammanhang...-
dock är anslutningen till kontakten ett riskmoment iom skruv-anslutning...
Nu handlar det iofs om en vilströms-slinga så gnistbildning är nog inte nåt större problem egentligen.
Men kanske göra en modd och löda anslutningarna så är man helt säker!.
Brainys V60

Du är långt ifrån den förste[…]

Där ser man. Sjukt störigt, men för[…]

Låter som typ BMW iX är en kandidat? h[…]

240 startar inte

Ska kolla på det när jag kommer hem sen[…]