Säkerhet, larmsystem, centrallås, startspärr, alkolås, rattkryckor, hur man försvårar för tjuven att göra inbrott etc. Dvs. I princip allt som har med säkerhet att göra. OBS! Skriv vad det gäller för bil- samt årsmodell, så blir det lättare att hjälpa till!

Moderator: Moderatorer

av Kamlo
#812619
Som rubriken lyder, har ni vinterutrustat er bil?

*Vad har ni med er?
*Hur ser du på säkerheten om du blir "ståendes", vad gör du?
*Har du påverkats av några incidenter, vilka lett till att du utrustat bilen bättre?
*Borde alla ha ett "bas-kitt" mer än bara varningstriangel?
*Tar ni tipps/råd om att vinterutrusta er bil på allvar, T.ex i samband med vintern eller snöstormar?

Erhåller du kunskap vilken andra kan ha nytta av? -Dela gärna med dig!!

Finns säkerligen "äldre trådar", men gör en ny för att se om säkerhetstänkandet har utvecklats på sistonde, samt för att påminna er där ute :D

Vänliga hälsningar
//Kamlo
Användarvisningsbild
av Micce1980
#812635
Japp det finns en äldre tråd här om vad man har med sig. Länkar till den ändå för att jag tycker den är bra :)
http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 87&start=0
Användarvisningsbild
av Micce1980
#812636
Angående om jag blir ståendes så är det varningsljus på och det blixtljus som jag installerat och sedan ut med varningstriangeln. Blixtljuset installerades för att man syns betydligt bättre.

Min blixtljusinstallation http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... =Blixtljus
Användarvisningsbild
av StringerBell
#812637
Under vintern har jag normalt snökedjor, snöspade och slirskenor utöver "det vanliga" man kör med året om, som bogserlina osv. Det har hänt också att jag kört omkring med lite stenflis i hink på vintern, faktiskt. Jag bor och parkerar på en gata som plogar upp en vall för att sopbilen skall komma fram, men annars inte underhålls överhuvudtaget. Det är lätt att fastna i samband med att man parkerar i den under vintern helt oplogade sidan av gatan.

Stort tack för dina inlägg Cotag. 👍🏻 En […]

Elpriset

@lennarte Det är i smartmätaren du[…]

Har säkert glömt nått men som sag[…]

Vad är det du undrar över??