Säkerhet, larmsystem, centrallås, startspärr, alkolås, rattkryckor, hur man försvårar för tjuven att göra inbrott etc. Dvs. I princip allt som har med säkerhet att göra. OBS! Skriv vad det gäller för bil- samt årsmodell, så blir det lättare att hjälpa till!

Moderator: Moderatorer

av Hellrider
branx skrev:
ToKa skrev:Tack för svaren,

Här kommer ytterligare info. Min "gubbe" har kvar alla nycklar, bilen har enligt Volvia/Ifs utredare inga brytskador någonstans (dock att låscylindern till bakluckan inte kan hittas).Bilen var totalt utbränd när den återfanns några dagar senare, och motorhuven hade smält. Styrenheten menar han "fanns på plats". Utredaren menar implicit att min "gubbe" själv iscensatt tillgreppet. Inga fler nycklar/transpondrar har tagits ut från Volvo.

Min "gubbe" har inga som helst motiv att iscensätta tillgreppet, och var dessutom utomlands när det skedde. Han kunde lika gärna sålt bilen om pengarna hade vari det intressanta.

Det kan väl vara så att bilen faktiskt är nycklelkörd, men inte av min gubbe med de nycklarna som finns. Alltså måste nycklarna komma någon annanstans ifrån, eller bilen körts med någon annan typ av "utrustning".

/T
Det går att stjäla S80/S60/V70 <-2002 utan att göra ingrepp
i bilen. hur det görs tänker jag inte berätta men det kräver att man får upp huven. Och har man larm kommer det ju låta, men även det
går att gå förbi.

Har man alla nycklarna, och varit utomlands och kan styrka det,
då ska man fan inte ge sig mot försäkringsbolaget.
ok ska du titta up dörrarna, å sätta en rörtång direkt på styrväxeln då eller?då kan ju en tjuv sitta inne i motorrummet medans den andra gasar å beskriver vägen?så slipper du ju göra åverkan på rattlås å dörrar m.m
av Hellrider
Hellrider skrev:
branx skrev:
ToKa skrev:Tack för svaren,

Här kommer ytterligare info. Min "gubbe" har kvar alla nycklar, bilen har enligt Volvia/Ifs utredare inga brytskador någonstans (dock att låscylindern till bakluckan inte kan hittas).Bilen var totalt utbränd när den återfanns några dagar senare, och motorhuven hade smält. Styrenheten menar han "fanns på plats". Utredaren menar implicit att min "gubbe" själv iscensatt tillgreppet. Inga fler nycklar/transpondrar har tagits ut från Volvo.

Min "gubbe" har inga som helst motiv att iscensätta tillgreppet, och var dessutom utomlands när det skedde. Han kunde lika gärna sålt bilen om pengarna hade vari det intressanta.

Det kan väl vara så att bilen faktiskt är nycklelkörd, men inte av min gubbe med de nycklarna som finns. Alltså måste nycklarna komma någon annanstans ifrån, eller bilen körts med någon annan typ av "utrustning".

/T
Det går att stjäla S80/S60/V70 <-2002 utan att göra ingrepp
i bilen. hur det görs tänker jag inte berätta men det kräver att man får upp huven. Och har man larm kommer det ju låta, men även det
går att gå förbi.

Har man alla nycklarna, och varit utomlands och kan styrka det,
då ska man fan inte ge sig mot försäkringsbolaget.
ok ska du titta up dörrarna, å sätta en rörtång direkt på styrväxeln då eller?då kan ju en tjuv sitta inne i motorrummet medans den andra gasar å beskriver vägen?så slipper du ju göra åverkan på rattlås å dörrar m.m
Eller hade du något bättre förslag branx?
Användarvisningsbild
av CarMan
JAg kan hålla med om att det finns et sätt att få igång bilen. dock så är det på den nivån att man är ibehov av mycket speciall utrustning, så det är inget man kan vänta sig av nån som ska ha bilen som flykt bil eller bus köra. vi hamnar på nivån beställninga jobb av extrama lyxbilar, för där finns pengarna att ta fram det jag tänkar på.
dock får man på hederligt vis förstöra en ruta & rattlåset, men sånt är ju lätt att byta om man nu ska sälja en dyr lyxbil vidare.
------------------------------

efter som bilen har bränts up, så ror jag inte att man har andvänt det jag tänker på.

Angående 0W-20 olja mot 0W-30/40 olja. […]

När jag hämtade ut min bil 2022 sa s&aum[…]

Det är den bakre du ska mäta på. D[…]

Utslagsbegränsare

Tjena gott folk! En fråga bara till det goda[…]