- sön 10 dec 2006, 00:17
branx skrev:ok ska du titta up dörrarna, å sätta en rörtång direkt på styrväxeln då eller?då kan ju en tjuv sitta inne i motorrummet medans den andra gasar å beskriver vägen?så slipper du ju göra åverkan på rattlås å dörrar m.mToKa skrev:Tack för svaren,Det går att stjäla S80/S60/V70 <-2002 utan att göra ingrepp
Här kommer ytterligare info. Min "gubbe" har kvar alla nycklar, bilen har enligt Volvia/Ifs utredare inga brytskador någonstans (dock att låscylindern till bakluckan inte kan hittas).Bilen var totalt utbränd när den återfanns några dagar senare, och motorhuven hade smält. Styrenheten menar han "fanns på plats". Utredaren menar implicit att min "gubbe" själv iscensatt tillgreppet. Inga fler nycklar/transpondrar har tagits ut från Volvo.
Min "gubbe" har inga som helst motiv att iscensätta tillgreppet, och var dessutom utomlands när det skedde. Han kunde lika gärna sålt bilen om pengarna hade vari det intressanta.
Det kan väl vara så att bilen faktiskt är nycklelkörd, men inte av min gubbe med de nycklarna som finns. Alltså måste nycklarna komma någon annanstans ifrån, eller bilen körts med någon annan typ av "utrustning".
/T
i bilen. hur det görs tänker jag inte berätta men det kräver att man får upp huven. Och har man larm kommer det ju låta, men även det
går att gå förbi.
Har man alla nycklarna, och varit utomlands och kan styrka det,
då ska man fan inte ge sig mot försäkringsbolaget.