Säkerhet, larmsystem, centrallås, startspärr, alkolås, rattkryckor, hur man försvårar för tjuven att göra inbrott etc. Dvs. I princip allt som har med säkerhet att göra. OBS! Skriv vad det gäller för bil- samt årsmodell, så blir det lättare att hjälpa till!

Moderator: Moderatorer

av per740
Hej,
I helgen blev jag av med navkapslar (små plast till 15" Draco alufälg), tanklucka, 1st gul sidoblinker(!) samt radioantenn på parkeringen vid busstationen i Nyköping. Antar att jag kom billigt undan, men kan inte begripa hur dom tänker som tar risken att åka dit får lite småsaker man kan köpa billigt på skroten. Inte heller värt att ta på försäkringen utan genererar bara jobb att leta nytt på skroten. Till frågan: har ni nåt bra tips för att få ha kvar navkapslarna i fortsättningen? Funderar på att förfula dem lite genom att borra in regnummer med tunn borr. Vägrar acceptera att man inte ska våga lämna bilen utan att någon parasit är där stjäl.
Användarvisningsbild
av nolimits
Som du själv skriver så är det ett effektivt sätt att fräsa in t ex bilnumret i diverse prylar.Försvårar ju radikalt för den klåfingrige att komma över delarna.Hade nog använt en av dessa många billigare maskiner som du nu har möjlighet att ge ett bestående men ganska vettig märkning med av dina prylar.Skulle de ändå försvinna så är ju chansen betydligt större att du hittar sakerna igen kanske i ditt närområde när somliga inte drar sig för något.

Blev för många år sedan av med en baklucke vinge till en Honda Accord 16V och tro det eller ej men några dagar senare passerade jag en gammal folkabuss där denna vinge satt monterad på taket.Idioten hade parkerat bara några hus från mitt eget.Snacka om IQ befriad.Kände igen vingen på vissa repor som uppstod i samband med monteringen.Därefter hade folkabussen fyra platta däck. :D
Senast redigerad av 1 Ticken, redigerad totalt 0 gånger. Anledning: Onödig citering.
av per740
Kul att du fick tillbaka vingen och en liten hämnd :) Jag fick tips om att låna märkningskit hos polisen, och det ska jag göra så snart som möjligt! Tror att det är tur att man oftast inte träffar på dessa stackars parasiter personligen, vi är nog många som skulle göra oss skyldiga till grövre brott då...
Jag brukar tänka att det fattiga liv dessa människor sannolikt lever är straff nog...

Du tänker en modernare variant av Prius ell[…]

Hej! Min v70n 2006 har stått undanstäl[…]

Sensus navigation

Aha. Och han Johnnype mjukvara fungerar inte f&oum[…]

Om hon är skriven i Norge får hon inte[…]