Säkerhet, larmsystem, centrallås, startspärr, alkolås, rattkryckor, hur man försvårar för tjuven att göra inbrott etc. Dvs. I princip allt som har med säkerhet att göra. OBS! Skriv vad det gäller för bil- samt årsmodell, så blir det lättare att hjälpa till!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Nightmare89
OBS!!!!!! INGET av det här som skrivs här får skrivas vidare då vi kan försämra våran säkerhet på bilarna...

Ja då kan jag börja har funderat mycket om det här med larm på min bil nu s40 98. Om hur det fungerar och så när det går igång eller inte. Läste lite i min finna bok Haynes om larm till s40in och där står det att ALLA bilar ska ha den så kallade immobiliser nån som vet hur man enklast kollar det? Sen läste jag med att det finns rörelse sensorer och att det finns larm till alla dörrar + resten bakluckan och motorn. Dock så förhindrar det här larmet inte tjuvarna :( Läst mycket om att de bänder upp den övre delen av kanten på S40in och drar upp pinnen som sitter på dörren så öppnas den :-(O) VA faan e det för skit?? att det ens går att göra något sånt. Så vad händer om man tar bort den skiten då finns det inget att öppna med inifrån när den e larmad förutom med handtaget längre ner och då måste man nästan slita upp hela dörren. Sen det där med immobiliser att det ska vara så bra att bilen ska stänga av bränslet och startmotorn kan ju faan inte stämma då flera har haft sina S40is tagna och ivägkörda. Enligt boken så ska ALLA ha det att det ska låsa startmotorn men tydligen inte. Så nu undrar jag 1 ska läste förut att man kan sätta en brytare till bränsle pumpen och gömma den när man ska parkera på osäkra platser så det inte går att starta bilen när man ändå kommer in så kan de inte köra iväg med den hur mycket de en vill. Va tror ni kan det vara något någon som gjort nåt sånt?

Tacksam för svar :-)-)

Semestern börjar idag så inatt rullar[…]

Jag läste på ett engelskt Volvo-forum a[…]

Eftersom batteriet INTE! tar emot någon Ladd[…]

Jag har fått ihop den för hand, men d&a[…]