Säkerhet, larmsystem, centrallås, startspärr, alkolås, rattkryckor, hur man försvårar för tjuven att göra inbrott etc. Dvs. I princip allt som har med säkerhet att göra. OBS! Skriv vad det gäller för bil- samt årsmodell, så blir det lättare att hjälpa till!

Moderator: Moderatorer

Jag kan fortfarande inte riktigt släppa detta.
Efter att vi fått av delar av provdata kan vi konstatera att sanningen inte är svart eller vit. Det råder ingen tvekan om att vår 13 år gamla bil har en svaghet genom att ena framhjulet trängde in i utrymmet där föraren har sina ben. Men vi noterar också att åkande på alla de andra platserna i bilen ( – inte minst i baksätet där en krockdocka motsvarande ett 10-årigt barn satt – ) hade klarat sig väsentligt bättre, med c a 50 procent mindre krockvåld, än i den lilla bilen, säger Jan Ivarsson, krocksäkerhetsexpert hos Volvo Personvagnar.
Jag har även läst på flera olika håll att alla i Yarisen klarade sig betydligt sämre än de i Volvon om man i volvon räknar bort föraren.
För mig är min familj viktigast, jag tar gärna ett par extra knäckta revben för att övriga i bilen ska klara sig helskinnade. Vilket det faktiskt handlade om i Volvon.

Så kom ju Folksam med sin nya forskningssammanställning i veckan och Toyota Avensis är åter i topp... Men är dom i topp om man räknar på fler än föraren?
Mitt förtroende för Folksams forskning har ju fått sig en knäck.
Brainys V60

Du är långt ifrån den förste[…]

Där ser man. Sjukt störigt, men för[…]

Låter som typ BMW iX är en kandidat? h[…]

240 startar inte

Ska kolla på det när jag kommer hem sen[…]