Säkerhet, larmsystem, centrallås, startspärr, alkolås, rattkryckor, hur man försvårar för tjuven att göra inbrott etc. Dvs. I princip allt som har med säkerhet att göra. OBS! Skriv vad det gäller för bil- samt årsmodell, så blir det lättare att hjälpa till!

Moderator: Moderatorer

av MCH
V60 -2018, Har problem med förardörren (givetvis) som bara låser upp sig ibland. Jag har noterat att de gånger bilen låser sig utan att ge blinkerssignal så går det inte att låsa upp förardörren utan jag får krypa in och öppna inifrån med handtaget. Det kommer bara klickade ljud men den går inte att öppna utifrån.

De gånger bilen låser sig och blinkersen blinkar till då går förardörren sedan att öppna som vanligt med fjärrnyckeln.

Endast problem med förardörren. Tänkte först att det är låskistan som strejkar, men har det något samband med att bilen inte visar med blinkersen när den låses?

Tack på förhand :-)
Användarvisningsbild
av MrOcean
Alla dörrar som låses korrekt kommer ge ifrån sig ett blinkade ljus, om du inte får detta då är inte alls dörrar låsta. Gäller även när du låser upp. Om manuellt trycker ner låsknappen på förardörren(som troligtvis är problemet) och sedan låser bilen men fjärrnyckel så kommer det att blinka till. Låskista som behöver bytas eller fettet som fryser när det blir lite lägre temp nu. Måste ta isär för att undersöka.
B230A konvertering

Det är det ingen som sagt heller, du sa dock[…]

Meet Women Seeking Spontaneous Adventures in Your[…]

Renoverat dim fungerar inte

Mitt program kräver en riktig DiCE tyvä[…]

Läs av bilen med en läsare, men kan vara[…]