Här kan ni medlemmar prata om lokala avikelser i trafiken, tillställningar, utflyktstips osv. Ja allt med en lokal anknytning.

Moderator: Moderatorer

Jag tänkte i alla fall ta initiativ till en intressekoll för en träff berörande alla oss medlemmar på jagrullar.se!

Personligen tror jag detta skulle kunna bli ett riktigt roligt arrangemang, och min första tanke var att försöka ordna någon större plats att hålla till på. Tanken om Skoklosters slott utanför Uppsala slog mig, frågan är hur tillgängligheten är och vilken kostnad kalaset landar på. Men detta är ju något som jag kan driva vidare om det visar sig finnas intresse för detta :)

Jag har erfarenhet från arrangemang från skokloster förrut, och vet vilken härlig stämning den omgivningen av slottsparken/slottet skapar. Men det finns ju många andra ställen att tillgå också, då jag misstänker att Skokloster kan vara ganska populärt från många håll.

Idé:

Att vi alla från forumet samlas över en 2 dagars träff under sommaren 2009, med diverse aktiviteter och utställning för bilarna. Äta gott tillsammans, hålla någon form av tävling för bilarna i utställningen och mingel samt festligheter på första kvällen. Dagen efter kanske någon form av tipspromenad med Volvo som huvudämne, tja idéerna kan göras många :-)-)

För att till en början kunna driva igenom något sånt här, tror jag att sponsring från varje intresserad kan vara nödvändigt! Men är vi många, blir summan bara mindre för varje enskild...

Så vad tror ni kära Volvofreaks? Är det något vi ska försöka satsa på?

Med vänlig hälsning// Pontus - metalHJ
Min Idé om träffen, jag tar på mig ett ansvar till en början! Finns däremot ingen feedback att hämta kommer det ju vara lönlöst jobb att försöka driva det vidare...

Jag hoppas på erat engagemang! :)
Läste tråden Grammse, men tyckte inte intresset verkade lågt! Bara inte någon som röck tag i det, och verkligen drev det vidare?

Vet man att det finns underlag för en träff, är det ju bara att sätta fart att organisera plats, tid/datum osv. Underlaget tycker jag vi tillsammans kan försöka jobba fram här på forumet, för det skulle förvåna mig lite om inte många här inne skulle vilja ses på en träff IRL. Men då vi är en del medlemmar, som kanske även vill ses på en träff räcker det ju inte bara med en drivkraft i spetsen. Så till en början måste vi jobba fram lite medlemmar som är villiga att hjälpa till med att styra upp ett sånt här arrangemang!

En sån här sak måste ju bollas mellan flera huvuden, innan det kan fastställas... Så jag hoppas på att det finns fler likasinnade med mig!!!
Grammse skrev:metal Hj! Det slutar nog med vi 2 får ta en tur i vingåker, gå på realcar, och ta en korv på OK :wink:
Jag kommer och jag tar med mig Matz, han har inget annat val! ;)
Grammse skrev:Eller så gästvåldar vi brainded och slår in hanns bil i toa papper :lol:
Du vet att jag har en stor vakthund va? :-O)

Jag har Steg 4 i min V70 D4 AWD 2015. Om du vill h[…]

De som har problem med ombordsladdaren har kunnat […]

Ljud från koppling

Rasslar det lika om du trycker lite lätt p&ar[…]

Money talks. Med begränsade resurser så[…]