Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

av Torgny77
Halloj! Tänkte ta mig an att lacka vinterfälgarna innan de ska på bilen nu inför vintern! Har redan påbörjat arbetet genom att rengöra alla fälgar ordentligt + slipat ner och lagt på ett lager aluprimer.

Det börjar nu blir dags att slänga på lite färg på det hela med. Jag hade tänkt mig slänga på 2 komponents sprayfärg skulle vilja ha mattsvart.

Någon som vet var man kan beställa detta eller köpa i närheten av katrineholm. Annars om det är någon som vet var man kan få tag i mattsvart fälgfärg som håller måttet! Tror ni att motips mattsvarta färg håller måttet för de svenska vintervägarna?

Eller om det är någon som har några bättre alternativ får ni gärna komma med tips!

Mvh Torgny
av Torgny77
Har nu varit iväg och införskaffat hagmans matt svarta sprayfärg! Kan inte hitta vanlig fälgfärg i mattsvart och hittade inget ställe att få tag i 2k billack! Så tror jag tar och prövar hagmans! Någon som vet om detta kommer funka håller det för att kränga på däck osv? Tänkte lägga ca 6-8 lager per fälg bara för att få det extra slitstarkt.

En annan grej jag skulle behöva tips om är att jag vill ha själva fälgkanten röd! (bilens färg) Hur gör man då på bästa sätt för att få en bra rund fälgkant utav röd emot det svarta? Kommer bli svårt att få det runt med enbart maskeringstejp, så tips på hur man löser detta uppskattas! :)

MVH Torgny
D4 vs T4

Jag har en v70 d4 2013 som jag är nöjd m[…]

Har haft volvon sen 2014 , hade gått 10000mi[…]

Volvo 760 elhissar

Hej, har en Volvo 760 1988 som elhissarna bak inte[…]

Den källa jag hittade påstod att &aum[…]