Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

av V60T3
Hej vänner,

Fick mail från min säljare som berättade att vinterhjulen med fälg Oden var slut och jag skulle få den här i stället.

Bild

I mitt tycke mycket snyggare fälg än Oden men är det en ny Volvo originalfälg eller en billigare no-name tro.?
Detta skall enligt Bilia vara en ny fälg. Ny i bemärkelsen ny Volvo-fälg eller ny i Bilias sortiment över noname visste inte säljaren som bara fått ett mail som gick ut centralt till alla säljare som sa att Oden utgår som vinterfälg och den skall det bli ist. (Fick vinterhjul på köpet-kampanj)

Och nej, den finns inte med på Volvos fälgsida.. Men det kan ju vara en ny Volvofälg..

Och nej,met är inte Modin :) då hade det varit nice

Är en 16" fälg

Mvh
Fälgen var ju snygg tycker jag så ur den synvinkeln helt OK.
Frågan är om det är samma kvalitet som en Volvo orginalfälg (om det inte är Volvos).
Sen på vinterfälg innbillar jag mig att det kan vara bra att undvika för mycket/stora "hål" i fälgen där snö/slask kan komma in. Jag föredar lite "tätare" vinterfälg, rätt el fel.

/Bo
Nexus skrev:den påminde lite om modin fast ser ju klart annorlunda ut i 16" 8)
Nu håller jag medling Nexus! I din länk finns det 3 färger av modin och ingen var lik tyckte jag. Men det finns en fjärde som är helt alufärgad har jag sett i konfiguratorn och då ser man konturer etc bättre och de ser identiska ut! Så det r nog en "Modin mini" - vilet tyder på att det är en Volovfälg. Jag r glad då den är mkt snyggare än Odin i mitt tycke!

Mvh
Användarvisningsbild
av bem
Såg fälgen på en ny V60 D4 AWD idag, med Volvoemblem i centrum så det är nog en Volvo originalfälg.

/Bo
Har fått info om att den heter PANGAEA.
Fick själv Oden fälgen i vinterdäckskampanjen men skall försöka byta då jag tycker att denna är snyggare.

Dra ut dom bara vid demo ,vid mont,tryck i dam bar[…]

Kan man rengöra skenorna utan att ta bort sto[…]

Chippning av 940ltt 1996

Är chipp från dann westfelt. Tänk[…]

Försöket hitta bränslepumprelä[…]