Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

av eldorado
Hej alla glada.

Tänkte jag även skulle lägga upp denna tråd här i denna del av forumet i hopp om att få ett svar på min fråga, gör jag något fel i och med att jag har en likadan tråd i en annan
del av forumet får gärna en moderator ta bort den gamla tråden.

Har en liten fundering ang xenonkonvertering av ovanstående bilmodell på helljuset.
Bilen har redan bixenon på halvljuset original naturligtvis.
Vad behövs egentligen för att konvertera det rätt och riktigt så att säga, har kollat runt lite och det jag undrar över är om jag är tvungen att ha dom modifierade ballasterna för canbus eller ej.
Vissa säger att det inte behövs på just denna modell medans andra säger annat, vill inte ta risken att få en massa konstiga felmeddelanden och liknande i onödan om det kan undvikas.
Och varför frågan kommer upp är för att jag vill prova på xenon och se om det är något att ha, det är även prisskillnad på ballasterna med canbus och utan canbus.

Mvh Eldorado
av Tobzter
Behöver ej ha canbus..men koppla genom ett relä är att rekommendera. .men å andra sidan körde ja utan relä med 55w xenon på helljuset utan problem..men blir de problem så kan de bli en dyr historia. Så kör med relä i mellan
av eldorado
Tack för svaret, då blir det till att beställa lite grejer.
D4 vs T4

Jag har en v70 d4 2013 som jag är nöjd m[…]

Har haft volvon sen 2014 , hade gått 10000mi[…]

Volvo 760 elhissar

Hej, har en Volvo 760 1988 som elhissarna bak inte[…]

Den källa jag hittade påstod att &aum[…]