Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

av Addekarlsson
Välkommen till forumet!

Skriv gärna en bättre topic nästa gång, så man vet vad tråden handlar om utan att behöva öppna tråden. :wink:
Nu ändrar jag den åt dig denna gång. :D

Sen är det bra om du skriver vilken bil du har, eftersom det kan skilja mellan olika modeller.

På 2/7/900 kopplar du plus från framblinkers till sidoblinkers jord. Då lyser sidoblinkers och du får den sk busseffekten på sidoblinkers.

Mvh/ Adde
av Addekarlsson
Korrigerar mig genast.... Det där var fel beskrivet av mig, helt fel... *skäms*

Klipp jorden på sidoblinkers, och dra en kabel från positionsljusets plus till sidoblinkers.
Då får du lysande sidoblinkers, som slocknar när vanliga blinkers tänds.

Mvh/ Adde
Användarvisningsbild
av volvo X-RIDE
gör jag sammas sak om jag vill att fram blingkers ska lysa hela tiden ??
av Addekarlsson
Nej, det blir lite annat sätt om du ska ha lika i fram.
Då måste du byta lampsockeln för blinkers, så du får dit en sockel för 5/21w lampa istället. Men får du dit en sån sockel, så kollar du befintliga kablar för blinkers på 21w, och drar plus från positionsljuset till 5w. Men då måste du även byta lmapan för positionsljuset, så det blir en 5w, ifall det sitter en 21w nu.

Du är medveten om att dessa modifieringar inte får göras oxå antar jag? Lysande sidoblinkers och lysande framblinkers är inget SBP godkänner, likaså polisen godkänner det inte heller. :wink:

Mvh/ Adde
av Elvis81
Hej!

jag är sugen på att koppla om sidoblinkersarna på min volvo 850, hur ska jag gå till väga där?
Är det bara att plocka av jordkablen och kopla + till halvljuset?

Jag nollställde min lampa oktober 2023. Den h[…]

Volvo 240 usa front

Okej

Storlek hjulhus V60 T6 AWD 2014

På den äldre V60 modellen har inte 18&r[…]

Byglat spridarmotståndet ?