Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

av volvov702002
har en fråga om dessa ständigt komman fråga om hur man kan hålla dörrlister , stötfångarna sitt svarta utseende.

har en v70 -02 och trisst nog så är den gammal nog inte ha lackerade plastlistor.

HUr ska man väcka liv och hålla dom fräscha ÄVEN efter en tvätt.

Finns nån typ av listfärg men hur hållbart är dom ??
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Ingen aning om hur det är på 02or. Jag vet att listerna går att ta bort dock :)
Sidolisterna sitter antingen med "tejp" eller clips. Listerna på stötfångaren sitter troligen med clips, eller så är dom skruvade från baksidan.
Dessa clips, om dom finns, kommer garanterat gå sönder vid demontering, så nya behövs inhandlas på volvo (inte så dyrt).
av MotorAnkan
vet att en kompis polerade sina lister med matlagningsolja, men jag har inte provat själv, han sa att det var suveränt, men det låter lite....... nja.
men vem vet, det kanske funkar??
Användarvisningsbild
av Lucif3r
MotorAnkan skrev:vet att en kompis polerade sina lister med matlagningsolja, men jag har inte provat själv, han sa att det var suveränt, men det låter lite....... nja.
men vem vet, det kanske funkar??
Det funkar...... en stund. Det försvinner snabbt.
Användarvisningsbild
av Funk
Matolja är ett vegetabiliskt fett, precis den sorten som ALLA avfettningar löser, så effekten är väldigt kortvarig. Värmepickan funkar inte så bra på V70N, plasten verkar inte vara av samma sort som på äldre bilar där det funkar överraskande bra..
Concept vista eller Sonus Tire & Bumper dressing är betydligt bättre, köps enklast via nätet, antingen från Prorecond eller Bollnäs Bilvård.

/Thomas
av 94093a
brukar använda amorol
men jag vet inte om den håller en tvät då jag endast använder det då jag ska sälja bilen...

Hej Jag ser att det portproblemet har funnits l&au[…]

Är det någon som har den senaste MMM2 s[…]

ÅF GLT/Turbofjädrar?

Finns det någon ÅF för turbofj&au[…]

Visa din semesterbil(d)

En Saab V4 20250630_155311.jpg En tidig s&ari[…]