Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

av Fimpass
Tjena.

Jag ska byta färg på bilen och massa därtill och tänkte beställa plasti dipp från antingen Nederländerna eller England, ett kit för bilen med spruta, manual bilshampo, microfiber duk, tejp, munskydd, 10 liter dip och 10 liter thinner kostar runt 6000 här och sedan ska man ha annan kulör på fälgar, grill mm och då går det till ytligare 4000 kr om det räcker.

Då tänkte jag såhär, tänk om det finns fler som tänker som jag och inte vill betala detta då ca 13 liter svart dip 4 liter orange dip, lite vit dip och smoke dip inte ens går på 3500 kr i typ England och Nederländerna där jag har kollat sedan köper man 15 liter thinner från en återförsäljare i Sverige för 1050 kr, en spruta på Biltema för 399 kr lite tejp och ett munskydd sen är man goodwill ro go för runt 5200 kr alltså typ över halva pengen mot Sverige plus att ju mer man köper ju billigare blir allt och du har mer än väl till hela bilen och alla detaljer du kan tänka dig och en spruta som funkar klockrent till detta och mer!

Nu till frågan, är det någon som är intresserad av att beställa detta? Kollade senast idag och jämförde, en gallon i Sverige (3.78 liter) dryga 1500 om det inte är floriserande och likadan i England för ca 750 kr!!

Hör av er på pm, mejl eller här eller dra ett mess till: 0735-263195 så berättar jag mer eller visar vart jag beställer ifrån. Ju fler som vill detta ju billigare blir det ju.. Jag menar man kan komma ner till dryga 80 kr per sorayburk om man är ett gäng!!
av Henryk
Biltemas gummifärg: sprayade min vinterhjul (17") . Gick åt nästan 4 burkar. Ser ju bra ut nu, får se hur det håller ...Bild
av Murof
Bästa priserna jag hittat hittils är dessa

Plasti dip - conrad.se. Har även mängdrabatt samt 12% rabatt med kod som gäller idag (BLACKWEEK12)

Cardip uk - mattsvart.se 99kr burken tom 11 dec
av Tobzter
Alfredo skrev:Tänkte lacka Mina xljus med detta som är cromade, undrar om det bör slipas och grundas först.
de behövs ej ,gör rent med diskmedel bara sen e de bara köra
Användarvisningsbild
av Alfredo
Tobzter skrev:
Alfredo skrev:Tänkte lacka Mina xljus med detta som är cromade, undrar om det bör slipas och grundas först.
Låter bra och enkelt, Tack.
av Tobzter
Alfredo skrev:
Tobzter skrev:
Låter bra och enkelt, Tack.
Plastidip är enkelt ;)

Kan man rengöra skenorna utan att ta bort sto[…]

Chippning av 940ltt 1996

Är chipp från dann westfelt. Tänk[…]

Hej! Är det bara att skruva på tän[…]

Försöket hitta bränslepumprelä[…]