- lör 01 dec 2012, 21:12
#705052
Vad är det för poäng med olika inpressningar på R-fälgar?
Jag har råkat köpa på mig 17" fälgar med ET=46 och det är för mycket för min bil... Hjulet går runt, men det är mindre än en millimeters marginal till bromsoken. Är det äkta R-fälgar som finns med olika ET, eller är det kopior trots att det är gjuten volvo-logga på insidan av fälgen?
Är det någon som köpt på sig fälgar som ET=43 som kan tänka sig att byta mot mina ET=46?
När jag köpte bilen fick jag med 2st 18" med ET=46 och två 18" ombyggda från 46 till 43 för att gå på fram (förstår inte hur den tidiga ägaren tänkte när han inte köpte "rätt" från början. Var det priset på piratfälgarna som gjorde det?).
Jag har råkat köpa på mig 17" fälgar med ET=46 och det är för mycket för min bil... Hjulet går runt, men det är mindre än en millimeters marginal till bromsoken. Är det äkta R-fälgar som finns med olika ET, eller är det kopior trots att det är gjuten volvo-logga på insidan av fälgen?
Är det någon som köpt på sig fälgar som ET=43 som kan tänka sig att byta mot mina ET=46?
När jag köpte bilen fick jag med 2st 18" med ET=46 och två 18" ombyggda från 46 till 43 för att gå på fram (förstår inte hur den tidiga ägaren tänkte när han inte köpte "rätt" från början. Var det priset på piratfälgarna som gjorde det?).
"When the going gets tough, the Tough get duct-tape..." Dr. Mabuse, SFN
Skeptic Friends Network och Etanol.nu
Att mäta är att veta...
Skeptic Friends Network och Etanol.nu
Att mäta är att veta...