Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

Hej,

Har nyligen köpt mig en begagnad Volvo V70 - 05:a och tänkte höra med er om ni har några tips på hur jag kan få denna beige'a klädsel att bli så fin som möjligt. Kan jag få den att se riktigt fin ut? Vilka medel ska jag använda mig av för ett bra resultat?

Bild

Gör helst behandlingarna själv men om ni tror att en rekond-firma skulle kunna få till det väldigt bra så är jag villig att investera i det.

Tack så mycket för all eventuell hjälp! =)
Det krävs nog nästan säkert en klädseltvätt eller åtminstone en rejäl genomkörare med interiörtvätt och våtdammsugare.. kanske det kan löna sig att ta det till en firma som har vanan och maskinerna.

/Thomas
Tack för bra svar alla!

Jag har hört runt med lite firmor och verkar som att det skulle kosta mig ca 500-hundringen att få samtliga säten fixade. Lutar åt att jag kör på det då tid är värdefullt såhär i tenta-perioder.

Återkommer med resultat :)
Candypig skrev:Verkar ju som du har halvskinn och det är just tygdelen som behöver en rengöring......jag hade nog lämnat det till en firma som våtdammsuger klädseln för bästa resultat
Det är inte skinn, det är konstläder på dessa modeller med "halvskinn".
Thide skrev:Tack för bra svar alla!

Jag har hört runt med lite firmor och verkar som att det skulle kosta mig ca 500-hundringen att få samtliga säten fixade. Lutar åt att jag kör på det då tid är värdefullt såhär i tenta-perioder.

Ja tack skulle vara väldigt intressant att se före och efter resultat! :-)-)

Och det är möjligt att det är konstläder....jag säger halvskinn ändå :D
Candypig skrev:
Thide skrev:Tack för bra svar alla!

Ja tack skulle vara väldigt intressant att se före och efter resultat! :-)-)

Och det är möjligt att det är konstläder....jag säger halvskinn ändå :D
Man får kalla det vad man vill. Det jag tänkte på var att skinn och plastbaserat konstläder kanske kräver olika medel :D
Candypig skrev: Ja tack skulle vara väldigt intressant att se före och efter resultat! :-)-)
Ytterligare förebilder klarar jag mig bra utan, det var något av den äckligaste inredning jag någonsin skådat... Jag hoppas bilen var riktigt billig.

/Martin

Kommer beställa sensor insugstryck och sensor[…]

Kan man stänga av limp mode/långsaml&au[…]

Ersättningsbakluckeljus V90XC 2018

Mitt råd är nog: Köp nytt helt enk[…]

Den stora annons-tråden

Gissar den va för dyr att laga? Volvo V70 htt[…]